Goedendag
Een vraagje over remote id en zelfbouw glider/vliegtuigen
Ik heb nog een non camera en non motor powered glider liggen vlieg klaar is deze uiteraard ver boven de 250 gram.
Registratie en brevet duidelijk.
Maar hoe zit dit met remote id dat is mij niet helemaal duidelijk.
Wel of niet nodig?
Dat hij alleen gebruikt mag worden met de bij hoorde regels van a3 is voor mij prima.
Registratie en brevet tsja het is niet anders.
Maar moet zelf bouw vliegtuigen die zwaarder zijn dan 250 gram ook remote id hebben, ook als je alleen binnen die a3 klasse wilt blijven?
De lol ligt bij mij meer bij het bouwen en ontwerpen dat het vliegen zelf maar ja je wilt uiteraard wel zien of je creatie ook werkt of niet. Beetje figuur 8 dan wel traffic pattern vliegen is voldoende dus zie ook niet de noodzaak om bij objecten /bebouwingen en of mensen te willen vliegen..
En andere vraag is moet je elke vliegtuig afzonderlijk registreren of is 1 nummer voldoende ? Aka als je klaar bent met de ene vliegtuig dat je de nummer en co over zet op de andere?
Ik heb me hier niet mee bezig gehouden omdat ik eigenlijks alleen maar sub 250 gram non camera vliegtuigen maak vlieg en zo nu en dan crash
Die glider hangt maar zielig aan het plafont en wil heel graag weten of ie ooit nog eens een vlucht mag maken of voor altijd een plafont hanger moet blijven of misschien ooit nog wel eens 1 kort vluchtje mag maken richting de kliko.
Een vraagje over remote id en zelfbouw glider/vliegtuigen
Ik heb nog een non camera en non motor powered glider liggen vlieg klaar is deze uiteraard ver boven de 250 gram.
Registratie en brevet duidelijk.
Maar hoe zit dit met remote id dat is mij niet helemaal duidelijk.
Wel of niet nodig?
Dat hij alleen gebruikt mag worden met de bij hoorde regels van a3 is voor mij prima.
Registratie en brevet tsja het is niet anders.
Maar moet zelf bouw vliegtuigen die zwaarder zijn dan 250 gram ook remote id hebben, ook als je alleen binnen die a3 klasse wilt blijven?
De lol ligt bij mij meer bij het bouwen en ontwerpen dat het vliegen zelf maar ja je wilt uiteraard wel zien of je creatie ook werkt of niet. Beetje figuur 8 dan wel traffic pattern vliegen is voldoende dus zie ook niet de noodzaak om bij objecten /bebouwingen en of mensen te willen vliegen..
En andere vraag is moet je elke vliegtuig afzonderlijk registreren of is 1 nummer voldoende ? Aka als je klaar bent met de ene vliegtuig dat je de nummer en co over zet op de andere?
Ik heb me hier niet mee bezig gehouden omdat ik eigenlijks alleen maar sub 250 gram non camera vliegtuigen maak vlieg en zo nu en dan crash
Die glider hangt maar zielig aan het plafont en wil heel graag weten of ie ooit nog eens een vlucht mag maken of voor altijd een plafont hanger moet blijven of misschien ooit nog wel eens 1 kort vluchtje mag maken richting de kliko.
Laatst bewerkt: