Zelf een boot ontwerpen

• Topicstarter Topicstarter ruud.
  • Startdatum Startdatum
R

ruud.

Guest
Hallo iedereen.

Ik ben Ruud en ben nieuw op dit forum.
Ik doe al jaren aan modelbouw. Ik bouw speedboten en zeilboten van hout En glasvezel.

Nu had ik het idee om zelf een boot te gaan ontwerpen. Ik zie dat er meerderen van jullie een boot zelf hebben ontworpen. Maar hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie software? Of gewoon op papier.
Zijn er belangrijken dingen waarmee je rekening moet houden als je zelf een boot ontwerpt?

Ik ben van plan om een cat te gaan ontwerpen. Maar voor mijn gevoel is dat gelijk een sprong in het diepen. Dus het lijkt mij verstandiger om met een mono te beginnen.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,
Ruud.

heey ruud

uhm tja ik ben zelf een boot aan het bouwen aan de hand van op papier getekende spanten en die heb ik dan weer op hout overgetekend en blablabla je kent het systeem

maar als je zelf wilt ontwerpen zou ik beginnen met een gewoon simpel motorbootje
je zit dan niet met dat je de waterstromingen moet berekenen ik denk dat je met een knikspant om te beginnen al een heel eind komt

en bouw hem lkkr groot (70 cm +) dan heb je lkkr veel ruimte om allen in te bouwen en om ook later lkkr makkelijk iets te vervangen

ik ben nu bezig met het renoveren van een speedbootje met dubbele motor aandrijving maar zonder roer zender ontvanger en de hele toestand zijn naar de barrebiezen en ik heb alleen maar 2 motoren en een zender en ontvanger

iemand enig idee hoe ik de motoren kaan aansturen om er ook meet te sturen met gewoon 2 kanalen pistoolgreep?

ruud doe je best komt het altijd goed ik ben ook al 2 jaar met mijn boot bezig

henk

Ik heb deze eens met delftship getekend. leuk en makkelijk programma. hier zijn alle bobbels enzo nog niet uitgehaald...
speedwi6.png

Ik heb deze eens met delftship getekend. leuk en makkelijk programma. hier zijn alle bobbels enzo nog niet uitgehaald...
speedwi6.png