zelf een boot willen bouwen geen ervaring graag hulp

• Topicstarter Topicstarter dylanbe
  • Startdatum Startdatum
D

dylanbe

Guest
hallo

Ik ben van plan om een eigen speedboot te gaan bouwen.
Ik heb zelf geen ervaring dus ook geen spullen maar op internet is genoeg te vinden.
Ik zou graag willen dat hij tussen de 60-70 zou kunnen graag harder natuurlijk. budget is geen probleem.

mvg, dylan

Ik heb ook geen ervaring met speedboten, maar zoek eens op YouTube. Veel filmpjes bevatten een intro met daarin aangegeven welke setup wordt gebruikt, welk model het is etc. Ik heb filmpjes gezien van boten die (volgens de maker van de film) meer dan 140 km/h gaan (vraag me af of dit echt kan, maar ze gaan i.i.g. wel onwijs hard).

Ik heb ook geen ervaring met speedboten, maar zoek eens op YouTube. Veel filmpjes bevatten een intro met daarin aangegeven welke setup wordt gebruikt, welk model het is etc. Ik heb filmpjes gezien van boten die (volgens de maker van de film) meer dan 140 km/h gaan (vraag me af of dit echt kan, maar ze gaan i.i.g. wel onwijs hard).

De snelheden van 140km/h worden zeker wel gehaald alleen de vraag is wat gaat zoiets kosten voordat je zover bent het is nml niet goedkoop , reken maar op bedragen met 3 nulletjes .

@Dylan ,

Wil je houtbouw of lege romp kopen en opbouwen ?

Michiel.

nou ik zelf nou ook bezig met een speedboot van balsa.
de crecker box en daar komt ook een 2,5cc in.
meschien vind je dat wel iets. maar ik hem alleen niet af dus kan je niet zeggen hoe hard die gaat en of die mooi vaart.

De snelheden van 140km/h worden zeker wel gehaald alleen de vraag is wat gaat zoiets kosten voordat je zover bent het is nml niet goedkoop , reken maar op bedragen met 3 nulletjes .

@Dylan ,

Wil je houtbouw of lege romp kopen en opbouwen ?

Michiel.

ik denk een lege romp kopen want ik heb gezien dat het best veel werk is en er veel mis kan gaan.

dylan

speedboot

Kijk is op http://www.xtremercboats.com daar staat een hoop op en er zijn ook complete
boten te koop.
Zelf heb ik nu een mono en een catamaran gebouwd met 26 cc twetakt.En die lopen standaard zonder ingelopen te hebben nu al 75 km bij de eerste testvaart moet nu verder eerst inlopen.
Is zelf best te doen ,op die side kan je ook een hoop bouw verslagen lezen en kan je hulp vragen.
groetjes Ton

p.s reken dan wel op +- 12 tot 1300 euro het is wat je zelf wilt.

speedboot

by barry » Thu Apr 02, 2009 11:13 am

wegens geen tijd en intresse beeindig ik mijn hobby
wat zit er in en aan:

lengte:1,70
2xzenoah 260
2xuitlaten johanD
2x7016/3
2x700ml brandstof tanks
1xomkeerset
MTC roer met waterpickup
2xMTC powertrim
gevulde radiobox
zender+ontvanger
met andere woorden benzine er in en varen maar!!
voor de snelle beslisser kan ik hem meenemen naar het weekend van sneek.

prijs 1500 euro of een erg goed bod,hij mag weg,hoeft niet

el nino twin 2x 260---95 km
HPR06 2x2384 feigao 2x6s lipo---?km

snoep verstandig....lik m`n reetbarry

Private message

nou zelf bouw hoeft echt niet fout tegaan maar je moet er wel genoeg tijd en geduld hebben. en een goede tekening.en het liefst ook nog iemand bij jou in de buurt kennen die jou af en toe wil helpen en goede tips kan geven. dan slaagt jou project gegarandeert.

Back