zelf een bootje maken?

• Topicstarter Topicstarter RC junkie
  • Startdatum Startdatum
R

RC junkie

Guest
hallo,
ik wil graag zelf een bootje maken.....
maar ik weet niet zo goed hoe en wat :roll:
hout of polyester enz.
alle tips zijn welkom en evt bouwplaten.
Het liefst wil ik een electro cat maken die in staat is om 50km/h te gaan maar ong 50cm groot is.
ik hoorde iets van balsa hout? klopt dat?

Groetjes niels

ik denk dat als je even zoekt, dat je dan genoeg vind 8)

Veel succes! :wink:

Lees inderdaad eens e.e.a. door.

Voor tekeningen : klik hier

Voor bouwverslagen :
Bouwverslag Cat van Juriaan. Verslag staat op Xtreme
70 er jaren bootje Wiesel. Eco bootje.
Deel 1 van verslag Crackerbox Powerpete
Deel 1 van verslag Crackerbox Powerpete
Zeer uitgebreidt topic over Hydromite bouw. Staat op Xtreme.
2e bouwverslag van een Hydromite.
En nog een laatste over een Cat van Cheeta.
In die laatste kan je zien dat je wel goed moet opletten wat je doet. Als je niet netjes genboeg bouwt, kan dat voor problemen zorgen.

Als je nou al de tekst gelezen hebt, zou je toch een heel eind moeten komen. Je bent er wel even zoet mee, want totaal zijn is het dik over de 150 berichten ;)

Succes,

Marco.

Hoi,

Ik ben zelf een hydromite aan het bouwen van 50 cm.
Het is heel goed te doen maar werk wel heel secuur en zorg dat alle delen goed aansluiten.
Is het risico van lekkage ook kleiner.
Ik heb maar een paar gram plamuur hoeven te gebruiken, des te minder des te beter.

De tekeningen heb ik zelf uitgeprint als "poster" 4x a4 dus, op a4 werd hij voor mij te klein.

Ik heb gebruikt 2 mm balsa voor het frame en 0.8mm berken triplex voor de rest incl. bodem.
Dit is voor een electrobootje stevig genoeg.
Hij is nog niet klaar ik moet de flex-as nog monteren, de bovenkant afwerken en spuiten.

T.z.t post ik wel een foto.

aanvulling no1uno, netjes bouwen was het probleem nog niet zo maar die *piep* carbon mat,,, uberhaupt matten liggen mij niet,, zelf bouw ik dus van triplex ;)

eej,

dan ook maar even over mijn cat, deze is opzich niet zo heel moeilijk, maar omdat er niet zulke tekeningen bestaan zoals die van de hydromite, misschien wat moeilijk te begrijpen zo nu en dan.
Mocht je hem al willen bouwen, mail of pb dan gerust! 8) ik help graag, overigens is dit ook het eerste ontwerp, dus ik ben nog bezig om het 2e model aan te passen

succes met zoeken

grtz jurriaan

Back