zelf een romp maken?

ik heb nog misschien een domme vraag als je zelf een romp wilt maken hoe moet je dat dan aanpakken welke materialen heb je nodig en watgaat dat ongeveer kosten (hij er rekening mee dat het een kleine romp word)

op onze website http://www.duikboot-vaargroep.nl
staat een artikel over het bouwen van polyester rompen.

dat is op zich ook weer een hele klus en ook niet gratis,
maar wel heel leerzaam.

je kan echt beter een kit kopen als eerste model
(als je het tenminste wilt zien varen.
mijn eerste model was een robbe seawolf en zlfs die
heeft het water nooit gezien)

Hoi Sparkie,

Lees mijn site eens door, link "mijn walrus" onderaan, daar staat hoe ik mijn romp heb gebouwd. Spanten, latjes, en dan glasvezel en epoxy om even kort door de bocht te gaan.

Maar ik ben het met Ronald eens, een kit als eerste model is denk ik een beter idee. :wink:

is het echt zo moeilijk om er zelf een te maken ik wil een kleine maken en daar heb ik niet echt kit's van gezien, jullie misschien wel??

hoi sparkie
gewoon beginnen als je weet wat je wilt maken en eventueel de tekeningen ervan hebt,alleen alles goed doordenken en twee keer kijken zodat je weet wat je doet en hoe het werkt.
in principe hoeft een romp niet duur te zijn en moeilijk zie het als een leer object.
met polyester plamuur doe je een hoop dus een houten romp is dan makkelijk te corrigeren,ik ga er van uit dat er een mal gemaakt gaat worden kijk waar hij gedeeld moet worden en maak hem in twee delen die je aan elkaar zet,
het (dek) kan je altijd apart erop zetten.
als je de afmetingen weet dan kan je bij een polyester bedrijf informeren wat je nodig hebt en hoe veel en tegelijk de kosten het kan mee vallen en anders heb je de romp en kan je verder sparen.
groeten fred

hoi sparkie
ik heb gezien dat mijn website eruit legt waardoor weet ik niet anders kon je daarzien wat ik bedoelde en anders kan ik je ook een paar plaatjes op sturen stuur dan maar een pbtje met je adres.
groeten fred

Ahoi,

ik begin hier toch interesse te zien voor een soort 'romp-bouw-workshop'. Misschien iets voor een thema-bijeenkomst?

Jos

Yep, ga ik mee accoord.
Niet alleen pvc cq glasvezel maar ook houtbouw.

Ben benieuwd,de enige rompbouw waar ik een beetje kennis van heb, is hout/spantenbouw.
Maar helaas niet van sub's.

Schrijf mij ook maar op als geinteresseerde.

Voorlopig heb ik nog geen tijd, maar ik wil zeker wel zelf ooit eens een sub gaan bouwen.

Hallo
Vroeger had Auro-Naut een bouwtekening van een u boot.
ik heb ze toen gekocht.
Misschien is dat iets voor jou.
groetjes

Back