Zelf een servo maken ?

BYM

Forum veteraan
Ik zit bij een kameraad met een volgend probleem, namenlijk het maken van een verschrikkelijk sterke servo.

Hij heeft een bestuurbare auto gemaakt dmv een brommerblok te gebruiken, in combinatie met puch trommelwieltjes.
Nou kan je je voorstellen dat dit een vrij zware combinatie wordt, en hoe zwaar de servo ook is die je erin stopt, hij zal niet sterk genoeg zijn .........

Kan die op een of andere manier zelf gemaakt worden, heeft iemand daar een idee voor ??

Materiaal is eig'k geen probleem, zit een autosloperij vlak bij , en anders regelen we wel wat :)

Standaard servo electronica met een goede FET versterker voor bv. een ruitenwisser motor ?

Maar de zgn. Bigscale servo´s zijn al zeer sterk !

Bij myth busters gebruiken ze ook grote servo's, meer soort zeilwinches om het stuur te bedienen.

Roelof zei:
Standaard servo electronica met een goede FET versterker voor bv. een ruitenwisser motor ?

Maar de zgn. Bigscale servo´s zijn al zeer sterk !

Wat is FET eletronika ?

Ruitenwisser motor is idd wel sterk ja, en zit al een vertraging in dus die houdt je niet makkeljik tegen :P

Niek zei:
Bij myth busters gebruiken ze ook grote servo's, meer soort zeilwinches om het stuur te bedienen.

Probleem is dat dat weer te duur wordt, de reden dat hij zoveel mogelijk zelfbouw gebruikt is met name een geld kwestie.
Zeil spullen zijn echt duur.

BYM zei:
Wat is FET eletronika ?

Iets waar je dan maar niet aan moet beginnen....... :wink:

Maar zoek het eens in de wereld van de Robowars, kom je denk ik genoeg projectjes tegen.

Ooit gehoord van idustrie servo's die gaan tot onbegrensde sterkten. FF zoeken en je hebt de servo die voor jou geschikt is. En modelbouw servo's gaan ook tot iets van 25kg/cm dat werkt denk ik ook wel of ander 2. Als je nagaat dat de 1:5 auto's met een 23cc met iets van 12kg op het stuur.

Komt of zit al een Puch blok op, met een 70 of 80cc kit en een dikke caburateur, heeft ie nog liggen uit zijn brommer tijdperk :D

het probleem is denk ik dat grote servo's steeds meer overgaan op hydraulisch. Maar robowars is wel een goeie tip denk ik ja. zoek daar eerst even.

Satoer zei:
Dit is wel een gaaf project!
FOTO'S!!! :mrgreen:

Je moet dit filmpje even zien: http://www.muchosucko.com/video-rcgawdz.html "Give me super pursuit mode!"

1:1 auto Big scaler kan het niet. ;) Hier lossen ze het op met pneumatiek aangestuurd door een servo.

Whehehe, Zaandijk hier :wink:

Mijn kameraad woont in Heerhugowaard trouwens, zal eens achter z'n kont aanzitten binnenkort als ik hem weer zie :)

25 kg is al mogelijk in 1 servo:

[url zei:
www.netshop.nl[/url]]Multiplex Rhino Euro 89,00

The new very strong and very fast digital servo form Multiplex for the steering function of the Big scale cars. 0,10 sec.speed, weight175Gr. 25KG torque. Size 59X29X55.

De nieuwe supersterke en supersnelle prijsgunstige digitale servo van Multiplex voor oa. het stuur van de big scale auto's. 0,10 sec bij 60 gr. 25KG trekkracht, gewicht 175Gr. Afmeting 59X29X55.

Ja precies, dat is dus niet op te brengen voor een alleen staande , en nog werkende vader ook :P

Dat idee met die ruitenwisser motor is misschien wel uitvoerbaar, to be continued!

sorry jonas, dat eerste stukje had ik niet gelezen. Ik vind 89 euro nog wel meevallen, maar ik kan wel begrijpen dat je het leuker vind als je het zelf maakt.

Back