zelf frame maken..

• Topicstarter Topicstarter dvcgraphics
  • Startdatum Startdatum
D

dvcgraphics

Guest
Ik heb een HighZ freesmachine, en heel veel foamborden.
Ik ben nu een frame aan het maken voor een hexacopter.
Hier kan je het plannetje zien.
Ik zal straks zien hoeveel heel de frame weegt, ik heb enkele vragen, kunnen jullie me helpen?
1. Bestaan er een vloeistof (plastiek of iets sterks zoals cabon) die je kan warmen, dan de foam instoppen en laten afkoelen.) die dan heel de frame heel wat sterker maakt?
2. waar koop ik best de materialen zoals printplaat, ontvanger, gps, zender...
3. zijn er vandaag geen beurzen? (in Belgie) want ik vind er geen via internet.
De diameter van de hexacopter is 50cm gemonteerd, is dit genoeg om iets van 2kg aan te hangen, mijn freesmachine werkt tot 60cm x 100cm. dus kan ik ene maken van 150cm diameter.

Thanx

Ik heb een HighZ freesmachine, en heel veel foamborden.
Ik ben nu een frame aan het maken voor een hexacopter.
Hier kan je het plannetje zien.
Ik zal straks zien hoeveel heel de frame weegt, ik heb enkele vragen, kunnen jullie me helpen?
1. Bestaan er een vloeistof (plastiek of iets sterks zoals cabon) die je kan warmen, dan de foam instoppen en laten afkoelen.) die dan heel de frame heel wat sterker maakt?
2. waar koop ik best de materialen zoals printplaat, ontvanger, gps, zender...
3. zijn er vandaag geen beurzen? (in Belgie) want ik vind er geen via internet.
De diameter van de hexacopter is 50cm gemonteerd, is dit genoeg om iets van 2kg aan te hangen, mijn freesmachine werkt tot 60cm x 100cm. dus kan ik ene maken van 150cm diameter.

Thanx

Welkom didier :-)

'k stel voor om even deze sectie te doorlezen.Veel vragen worden hier al beantwoord.
En heb je daarna nog andere vragen stel ze gerust.
Je hebt veel systemen ,hangt af van budget enz . . .
O ja , je plan is een octo ipv hexa

Ik heb nu die frame gemaakt.
Is dit een goede basis? lol... Ik zag daarnet die in carbon.
Denk dat ik maar ene koop. Weet iemand de prijs van die
OKTO XL - Aerialtronics | Mikrokopter in Nederland & België | Hexa XL | Hexa-2 | Oktokopter-2 | Quadrokopter

Hier wat fotootjes van de frame die ik deze middag heb gemaakt.
octo1.jpg

octo2.jpg

octo3.jpg

het gewicht tot nu toe is 469gram.
is dat veel? welke configuratie heb ik nu nodig?
motors, chips, prpellers, enz, ik wil r gerust wat in
investeren als ik zie hoeveel ze vragel voor een rtf.
ik vind hem wat klein, ik kan tot 1 meter diameter gaan.
ik wil de motors kopen die gemaakt zijn voor een groter model.

Didier ,

Je frame is wel mooi maar of dit het gaat houden in de lucht is een andere zaak.
Hoe rekening met trillingen dit heeft altijd een effect op de besturing.

De state of the art is voor het moment : en/MikroKopter - Wiki: MikroKopter.de
en nog schappelijk van prijs als je wil investeren.
Dit werkt met GPS , Compas etc . . .
Ander platform is arducopter : deze staat nog in beginschoenen maar vooruitzichten zijn mooi.
Op rcgroups.com heb je volledige threads hierover ,lezen lezen en nog eens lezen.
Een grote copter is niet altijd een betere copter , is logger en moeilijker te besturen.
heb nog maar weining copters gezien met diameter 1Meter , meestal liggen ze rond de 50cm.
Als je weet hoeveel je wil heffen dan deel je dit door het aantal motoren , dan heb je het gewicht dat de motor moe trekken , dan zoek je de motor op + de speedcontroller en proppellor. zo bouw je een systeem op.
Ik stel voor om mss eerst een kleindere te maken en zien hoe het loopt. daar kan je al een cameratje á la Gopro onderhangen .ik veronderstel dat je niet gewoon bent om te vliegen met zulke dingen , dus dit moe je ook nog leren (liefst in binnenland en niet aan de winderige kust)
bovenstaande dingen heb ik allemaal uit ervaring, ik wou ook alles zo snel mogelijk en ben nu 12 maand ver en heb nog niet alles hoe ik wil .
één voordeel heb jij tov andere , je hebt een CNC machine waar je veel mee kunt doen . Kan je Glasvezel en Carbon CNC'en ???
Ik zoek nog iemand die dit kan voor mij (werk in floreal blankenberge :-) )

mvg

Helmut

Lol, ik ben Didier van DVCGRAPHICS naast het containerpark.
Ik zou het eens moesten testen. Zou wel leuk zijn.
Als je wilt testen mag je langskomen hoor.

Lol, ik ben Didier van DVCGRAPHICS naast het containerpark.
Ik zou het eens moesten testen. Zou wel leuk zijn.
Als je wilt testen mag je langskomen hoor.

Weet wel wie je was :-p
voor moment heb ik geen vliegende , gisteren gedemonteerd voor andere systeem erop te zetten.
heb ook geen carbonplaten liggen of glasvezel, ik moet deze eerst nog aankopen

Didier ,

eigenlijk vind ik uw idee zo slecht nog niet.

je maakt een frame in Foam en dan bekleden.

ik stel voor dat je eens naar VOS Chemie in Brugge gaat (franky ) , die ga je zeker kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Didier ,

eigenlijk vind ik uw idee zo slecht nog niet.

je maakt een frame in Foam en dan bekleden.

ik stel voor dat je eens naar VOS Chemie in Brugge gaat (franky vandenbulcke) , die ga je zeker kunnen helpen.

Franky Vanhooren! ;)

Trouwens, de Floreal? Ons bedrijf deed daar vroeger z'n bedrijfsfestiviteiten!! :razz:

Back