Zelf hotliner werpen?

Ik stuur hem al mijn oude prop op die op de Surprise zat met de 220-40
370 moet dan haalbaar zijn.
Pitchspeed ligt over de 400 km/u

GJ
 
Voor f5b,f5d: oefen met het gooien van een bezemsteel. Dat kan 30 keer achterelkaar. Zie je snel of en hoe scheef je gooit. Recht is belangrijker dan hard voor een f5d/f5d kist. Een flinke zet is echter wel fijn, scheelt zo een seconde. Collega modelvliegers kijken je wel een beetje raar aan tijdens het bezemsteel gooien, maar van f5b,f5d vliegers zijn ze wel wat gewend.
 
voor het zelf gooien heb ik de motor ook op een 2e switch die ik met links kan bedienen, kan ik met rechts gooien. Ik gooi tegenwoordig met vol gas, maar ben begonnen met half gas.
 
Ik schiet hem gewoon af nu, als ik nog maar gewoon in volle vlucht ietwat trager vlieg en de power aanswitch slaat hij onmiddelijk in mesvlucht. Dus ik wil hem niet meer laten gooien uit veiligheidsoverweging hoewel het enkele keren gelukt is. Ik ga de gas ook weer gewoon op de stick zetten, er zit toch een hele batterij condensatoren in dus kan ik dan, als het wat trager gaat, rustig en soepel de stick openduwen. Lijkt me beter voor mijn hart.

Grtz A
 
edf vliegers gebruiken succesvol een stevige bungee met een voetpedaal systeem. Ziet er altijd goed gecontroleerd uit.
 
Ahh, dan zou je veel meer pitch moeten hebben.
Gerben weet meer over deze motor.

GJ
 
Misschien toch best gear laten ombouwen zoals je eerder suggereerde?
Zijn er meer gear opties bij plettenberg dan 7/1 en 5/1 op de 220 series?
Misschien word zo een Marckus Koch 11x20 zo een optie?
Grtz A
 
Laatst bewerkt:
Intussen is mijn plettenberg omgebouwd naar 5/1 en terug bij mij, prima service, die plettenberg mannen. Ondertussen word er ergens in Duitsland een 11x20 prop uit de mal getrokken die op een 5° spinner komt. Dit is voorlopig tot hij zijn mallen voor een 13x27 !!!! Klaar heeft. Dan komt de pitchspeed een stuk boven de 400kph. Goede vooruitzichten dus :p

Grtz A
 
Back
Top