Zelf je verkooptopic modereren?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Aaalie, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaalie

    Aaalie Guest

    Ik zag bij toeval een verkooptopic welke geregeld bovenaan kwam (gekickt) echter er kwam géén postje bij. Best netjes, aangezien het niet van die ellenlange verkooptopics worden.
    Helaas is het voor de gebruiker zonder mod rechten niet mogelijk om dit zo te doen, vandaar dit topic.

    Ik kwam op het volgende idee. aangezien het is sind kort mogelijk is je eigen bouwverslag te modereren, zou dit ook kunnen werken bij je eigen verkooptopic. Hiermee voortkom je ook nog eens dat een verkooptopic uit de hand loopt (wat soms nog wel eens gebeurd), en ze worden niet zo extreem lang doordat ze iedere dag gekickt worden.

    Is dit mogelijk? Hoe denken anderen hier over?


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    waarom verbieden we het kicken niet gewoon? net als op marktplaats...

    ik vind het niet interessant om elke dag oude dingen bovenaan te zien...
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ook mijn idee. ;)

    Reacties alleen via PB mogelijk maken.
    Geen gekick toegestaan.

    (ook niet door de oude post te vegen)

    Artikel met verplicht een verkoop prijs en verzendkosten.

    Dit word op de Duitse foren ook zo gedaan en daar kan je op volgorde dat zoeken wat je wil.

    Als het is verkocht kan je zelf sluiten.

    Mvg Johan
     
  4. Aaalie

    Aaalie Guest

    Het kicken verbieden zou idd nog beter zijn. Net als een verplichte prijs(indicatie) en verplicht een foto.

    Alleen al het kicken verbieden zou al een hele plus zijn.


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dan krijg honderde reacties van " Pb verstuurt " :eek:

    Mvg Johan
     
  6. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    En is per bieding ook niet meer mogelijk :?

    Zo als het nu is is het niet goed, maar zelf kunnen rommelen in een te koop topic lijkt mij ook geen goede zaak.
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    handelen kan je op marktplaats , speurders of ebay.

    Dit is een modelbouwforum .

    Iets aanbieden op modelbouw gebied is OK

    Maar dan reacties via Pb en geen reacties van de verkoper toelaten.
    Is mijn mening.

    Het word dan ook iets serieuser in de verkoop forums.

    Mvg Johan
     
  8. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Als je het kicken verbiedt, plaatst de verkoper gewoon iedere dag hetzelfde item opnieuw... net als op Marktplaats.
     
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    cross posten is nu al taboe.

    Op andere foren werkt dat ook perfekt.
    Daar word zonder kommentaar geveegt als je je niet aan de regels houd.

    Mvg Johan
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Af en toe een schop geven heeft mij toch al aardig wat verkoop opgeleverd.
    Het blijkt dus toch nut te hebben om te koop topics af en toe bovenaan te "bumpen".
    De meeste verkoop is namelijk niet van mensen die zoeken, maar van toevallige passanten,
    en die bereik je niet door je advertentie steeds verder af te laten drijven.
    Door dat te blokkeren zou je als aanbieder slechts 1 kans hebben om het te verkondigen,
    is het niet in een keer raak dat iemand het ziet, nou ja jammer dan?
    Een beter systeem is er al van mbf zelf, maar dat gebruikt bijna niemand.

    Misschien is het een idee om een advertentie automatisch om de paar dagen te bumpen,
    en dat het na een maand ook gewoon vanzelf sluit?
    Geen reacties toelaten, onderhandelen en vragen kan via PB, en geen bump rommel om op te ruimen.
    Ideaal toch?

    Topics kunnen modereren vind ik overigens wel een goed idee,
    ik had vanmiddag zelfs nog behoefte aan deze functie.
    Ik had een stapel regelaars om te verkopen, en er werd heel wat onderhandeld,
    discussies over regelaars die al verkocht waren hoeven natuurlijk niet te blijven staan.
    Dat maakt zon topic enkel verwarrend.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik vind het niet zo'n gek idee als je zelf je verkoop topic zou kunnen modereren.
     
  12. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als iedereen "bumpt" schiet je er niks mee op.
    Je hebt dan alleen maar honderde verkoop draadjes.

    Daar is naar mijn mening geen forum voor.;)

    De kopers die iets zoeken kunnen een zoekwoord ingeven in het verkoop forum.

    mvg Johan
     
  13. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Ik snuffel graag in de tekoop topics.
    Echter ik kijk meestal alleen naar de nieuwe aanbiedingen, heel soms blader ik door.
    Interesseert iets mij neem ik tegenwoordig een abbo op de discussie, als er geen reacties meer geplaatst kunnen worden heeft ook dat geen zin meer.

    Het zou ook gewoon zo kunnen blijven en af en toe laten vegen door een moderator.
     
  14. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Strengere regels waar een verkooptopic aan moet voldoen vind ik belangrijker dan een paar bumps....
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Johan, je quote zelf al waarom wachten op iemand die wat zoekt niet zo goed werkt.

    Wat Jonkje zegt ben ik het helemaal mee eens.
    Geen foto, prijs, of locatie vind ik best irritant als ik een advertentie open,
    dan laat ik het ook meestal maar gewoon varen omdat ik geen zin heb om erom te zeuren.
    Misschien helpt het om daarvoor een soort formuliertje te bakken,
    niet ingevuld = wordt niet gepost.
     
  16. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    een regel dat elke dag bumpen of meerdere keren per dag iig aanpakt.
    een bump per 3 of 5 dagen heb ik ook geen moeite mee..

    maar sommige leden vinden het nodig om elke 6 uur te bumpen.. en worden nog boos als je er een opmerking over plaatst...
     
  17. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Iemand die elke dag zit te kicken (of nog vaker) verkoopt iets eerder , dat klopt .
    Iedereen moet nu gaan mee kicken om niet na een halfe dag al op bladzijde 6 te staan.:confused:

    Maar is dat de bedoeling van een technisch forum ? denk het niet .

    Zo,n plaatje krijg je bij RC-Network.

    Dit moet je invullen ,je kan het anders niet eens plaatsen. ;)
    En doordat iedereen mooi op datum van geplaatst blijft staan heeft ook iedereen de gelijke verkoop kansen.

    En de prijzen zijn veel realistiser.
    Zet je het te duur in reageert niemand via Pb , je kan je prijs wel updaten door een 2de of 3de posting maar je aanbod blijft op de oude datum staan.;)
    Dus zetten ze gelijk een mooie prijs neer .

    Ik koop (en verkoop) veel op de duitse foren , je geeft een zoekwoord in en je krijgt alles naar datum op een rijtje.
    Er zijn nog veel meer Nederlanders die via de Duitse foren kopen en verkopen.

    Mvg Johan
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

    voorbeeldje van dagkicken ;) en kom ze extremer tegen hoor ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Er wordt gesproken over een technisch forum maar we hebben een apart verkoopdeel. Dat is een service naar de leden toe. Hier gelden andere regels dan op het gewone deel zoals in de regelementen te lezen is.

    Af en toe kicken heb ik geen bezwaar tegen zolang het binnen de perken blijft. Twee keer per week is meer dan voldoende naar mijn mening. Doordat we met zoveel mensen op het forum zitten en er regelmatig nieuwe dingen worden aangeboden zakt iets snel weg. Om dat even onder de aandacht te brengen is niets mis mee. We kunnen best meer regels gaan verzinnen en er strakker op gaan modden maar dan komt de klacht dat er teveel regels zijn en dat er te rigide wordt gemoddereerd :rolleyes:

    Advertenties moeten wel aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals in het rood staat aangegeven wanneer je een nieuwe aanmaakt. Het schoonvegen van advertenties doe ik regelmatig om niet twee of meer pagina's vol met kicks en onzin te hebben staan. Als een verkoper dat wenst sturen ze een pb of een kwalijk bericht met het verzoek alles te vegen op de beginpost na. Geen probleem. Dat een mod of marktmeester dat zelf kan is alleen maar mooi, zo blijft het overzichtelijk.

    Meer regels en automatisch kicken of verbieden of andere toevoegingen maken het juist minder overzichtelijk. Handhaven van wat we hebben is belangrijker. Ook voor degene die graag anderen op de regels wijzen in hun topic, dit lokt weer reacties uit en zo verzand het in geneuzel. Zie je iets wat niet goed is dan simpel een druk op de knop met uitleg en actie is onderweg.
     
  20. Aaalie

    Aaalie Guest

    Het kicken van een verkooptopic stoort mij ook. Als één kickt, dan moet de ander ook wel om niet in korte tijd onderaan te verzanden.
    M.a.w. als niemand kickt, verzand je topic ook niet zo snel in het Te Koop gedeelte.
    Af en toe kicken, tja, dan is er altijd weer het brutale deel dat dagelijks gaat kicken. En vooral de lange topics met nietszeggende postjes ziet er niet uit. Het minst rechtvaardige is nog altijd dat de brutale verkopers vaak bovenaan staan, en degene die netjes en geduldig z'n topic plaatst en afwacht is een beetje de dupe.

    Wil je het kicken niet verbieden, dan is het zelf modereren van je eigen verkooptopic een uitkomst.
    Je kan dan, net als Emil dat zo netjes doet, dagelijks kicken zonder dat het zo'n lelijk topic word met vele niets zeggende postjes. Want, wees eerlijk, het kicken niet verbieden, dan ben je bijna genoodzaakt om dagelijks te gaan kicken.

    Bovendien bied het zelf modereren van je eigen verkooptopic niets anders dan vele voordelen. Een van de grootste voordelen is bovengenoemd, maar ook een groot voordeel van zelf modereren is dat zo'n topic nooit meer uit de hand loopt!
    Ook nog een voordeel is dat de mods er veel minder werk van hebben.

    M.a.w. alleen maar voordelen, nadelen kan ik niet bedenken.



    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina