Zelf kop/achter lamp units maken.

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door bono, 8 jan 2009.

  1. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Zijn er mensen die eerder zelf de koplamp units of achterlicht units voor een 1:10 schaal auto hebben gemaakt en mij hier een voorbeeld of tips over kunnen geven?

    Modellen van Protoform zijn helaas neit uitgevoerd met bijgeleverde units maar voor een ludiek model body is het essentieel om in ieder geval de kop en achterlichten erop te hebben maar het liefst dat het ook een beetje 'smoelt'.

    Idee is namelijk om een Politie en Ambulance of brandweer wagen te maken. (Rijden ook met audi A4 en brandweer met VW Passat hier).
    Leds heb ik al liggen (4x helder wit voor de voorzijde, 2 keer rood voor de achterzijde en 4x blauwe knipper Leds voor de zwaailampen)

    Anders moet ik toch maar een tamiya body aanschaffen waar wel de units altijd bij zitten maar daar is de prijs van deze body's ook naar.


    Iemand tips en tricks?
     
  2. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Op conrad.nl kun je verlichtings sets kopen.
     
  3. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    klopt maar daar kon ik alleen wat losse lampen sets en led verlichting vinden die je bij statische modelbouw erop schroeft.
    geen licht units die aan de binnenzijde van de kap op de plek waar normaal bijv. de koplamp zit komt.

    Mischien bekend bij tamiya kappen zitten ze er altijd bij. Dan plak je de koplampen af bij het spuiten waarna je een zilverkleurig spuitgiet beugeltje op die plek moet plakken/lijmen waar je de ledjes in kunt zetten zodat het lijkt of hij echte koplampen heeft. was benieuwd of je dit op een simpele manier zelf kunt maken en/of iemand dit al eerder gedaan heeft.

    mischien niet helemaal duidelijk omschreven in de start post excuses daarvoor.
     
  4. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Hallo,

    Volgende week ga ik zelf ook light-buckets maken voor mijn mini classic 850.Een vriendt van me heeft playmobil emmers gebruikt en deze zilver geverfd.
    Zelf ga ik dit uit polystreen maken, lichtset zelf is via rcmart bestelt en zal ergens volgende week wel komen. Heb zelfs gedacht aan kentekenverlichting ;)
     
  5. mark

    mark Guest

    3racing heeft toch ook een eigen lichtunit?
    Gelijk waardig aan die van Tamiya. Alleen groot prijsverschil!
     
  6. Celle

    Celle

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Belgium
    Zeer groot prijsverschil :)
    RCVulture

    En zijn ook heel goed!
     
  7. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Klopt ja ik ben ze gister mogen ophalen van postkantoor. Hong kong pakketje is aangekomen :) Ik ga in de loop van de dag foto's posten.
    Wel heb ik gemerkt als je alleen de set koopt dat je nog 4 slotjes overhebt in de module ( ik had er nog 2 extra besteld maar kan er dus alsnog 2 bijbestellen omdat ik ook een stadslicht wil maken.
     
  8. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht

    bij rcmart kost ie 22 dollar dus kun je beter daar kopen met evt nog wat uitbreidingsetjjes erbij..
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  10. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Super idee, ik ga morgen maar eens kijken of die reclectors bruikbaar voor me mini koplampen zijn.
     
  11. rdls73

    rdls73

    Lid geworden:
    4 nov 2007
    Berichten:
    35
    Locatie:
    wervershoof
    Hallo gewoon bij conrad kijken op Bestnr.: 153593 - 89 en dan heb je een hele mooie led reflector van rond 12 mm.
    En je kan er ook nog opzet glazen voor krijgen in rood ,groen , geel , en doorzichtig .
    Ze zijn er voor 3mm en 5mm leds.
    Ik heb ze zelf ook gebruikt om verstralers te maken voor op mijn buggy.
    mvgr rdls73
     

Deel Deze Pagina