scheelt dat ik aardig technisch ben aangelegt, tenminste, dat wordt me vaak verteld.
Overtrekken heeft als reden dat de vleugel lift genereert, als het vliegtuig te langzaam gaat vliegen wordt er op een bepaald moment niet meer genoeg lift gegenereerd voor de hoek waaronder het vliegtuig vliegt (bedoel, als hij bijna recht naar beneden gaat heeft hij bijna geen lift nodig). Vervolgens stort het vliegtuig een eind naar beneden en als er niks veranderd stort hij ook neer. Tegen gaan is een kwestie van vol gas en bij sommige vliegtuigen moet je ook nog wat je hoogteroer wat naar beneden sturen. Zodat hij weer met zn neus naar beneden gaat en weer op snelheid komt.
circuit vliegen wordt inderdaad nog even oefenen.
Waarschijnlijk ga ik inderdaad naar Nimbus, ik heb nog een oud onderstel van een kinderwagen, voorwiel der af een een bak erop.
Edit: Overpowerd?

Ja, als ik HK mag geloven is het een
243 watt motor, dag voor 500gr, propje mag nog iets veranderen, ik zit nu op een 11x4,7 prop (die slowfly dingen van hk) dat zou wel naar een 11x6/10x6 mogen. Ik vlieg nu op een 3cel.
stel, hij levert 150watt voor 10 sec. tijdens het opstarten.
even wat natuurkunde er bij halen:
Pnut=W/t
dus, 100=Nm/10sec. (100 omdat die turnigy dingetjes niet zo efficiënt zijn)
even tussendoor 3=6/2
dus 100x10sec.=1000Nm (?)
hij legt in die 10 sec. 20 meter af.
1000/20=50N dus dat zou neerkomen op 5kg trekkracht. Op een 500gram vliegtuig is dat misschien inderdaad best sterk. Nattuurlijk krijg je minder doordat de propeller niet alles doorgeeft, maar laten we van de helft uitgaan, dan zou je 2,5kg hebben........ Doe ik ergens iets fout of klopt dit nou?