Zelf mengen brandstof

Hallo,

Ik ben van plan zelf brandstof te gaan mengen voor in mijn Kyosho DRX welke ik gebruik rond de deur.

Nu vind ik bijv de tornado fuel lastig te verkrijgen en ook nogeens duur.

Via mijn vliegtuigzaak kan ik zelf laten mengen met klotz, ma-10, carbolin of wonderolie.

Welke verhoudingen worden gebruikt bij dit type auto's en welk nitro percentage is geschikt?

Mij lijkt 16% nitro 12% olie geschikt, ik weet alleen niet wat gebruikelijk is

Even goed zoeken op dit forum, staat al heel veel over geschreven.

Ik ben er geen fan van.

Tornado gaat er helemaal uit heb ik gehoord. Denk dat jou lhs moet overstappen op andere brandstof.

Ik niet, het gaat mij puur om de percentages.

Waarschijnlijk gaat het om de LHS want in dat andere topic wordt hetzelfde aangeboden.
Maar 16% nitro en 12% olie lijkt mij prima. Als je voor een ricinus olie ga kan je het beter bij 10% houden, ricinus is nogal een dikke olie wat bij te veel afstelproblemen kan geven, daarnaast smeert ricinus uit zichzelf al beter.

Strikt genomen ook niet.... wat de winkelier tegenwoordig geleverd krijgt is 55% Nitro, 45% Methanol, want ook groothandel, en zelfs producenten mogen geen pure Nitro meer leveren of zelfs maar in opslag hebben.
Dus zelfs als je daar rechtsstreeks olie bij de "Nitro" keilt, eindig je met een brandstof met ten hoogste ongeveer 50% Nitro.

Of dat wat uitmaakt weet ik niet, er zijn niet zo heel veel mensen die meer als 30% Nitro gebruiken.

Maar het is maar een weet...

Back