Zelf ontworpen Trophy 3.5

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door TimBatch, 7 jul 2011.

  1. TimBatch

    TimBatch

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    13
    Ziehier mijn eerste zelf ontworpen body :) Heeft al schade opgelopen dus begin ik binnenkort aan een nieuw ontwerp.. Voorstellen of tips altijd welkom.. Het onderwerp blijft wel Monster Energy. :)[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. aschie1

    aschie1 Guest

    mooie kap heb je die gewoon aan de buitekant gespote met matt zwart?
    Welke verf heb je gebruikt?
     
  3. TimBatch

    TimBatch

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    13
    Jep gewoon langs de buitenkant, maar dit is geen goed idee.. namelijk bij ongevalletjes etc.. komen er krassen op en zie je de originele rode kleur er door.. Ik heb nu een doorzichtige body besteld en die ga ik aan de binnenkant spuiten.. Qua verf gewoon een spuitbus matt black van motip.. Natuurlijk eerst met een goede (doorzichtige, als je langs de binnezijde spuit) hechtingslaag spuiten (3 a 4 lagen heb ik gedaan langs buiten en de lak hecht nog niet goed..) Is de eerste die ik gemaakt heb en de volgende zal al veel verbeteringen hebben.

    grtz..

    tim
     
  4. aschie1

    aschie1 Guest

    ziet er wel echt vet uit matt zwart maar niet mooi als je er het rood doorziet maarja je kan er dan wel een laagje overspuite tog:p
     
  5. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Zijn dat stickers dan of heb je dat er opgespoten.
     
  6. aschie1

    aschie1 Guest

    volgensmij stickers
     
  7. TimBatch

    TimBatch

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    13
    Ja gewoon een stickersetje gehaald bij een motorzaak. na het plakken wel goed veel matt vernis erover gespoten.. Herspuiten met een laagje gaat moeilijk want dan zie je de stickers niet meer. Ik werk de afgebladerde stukjes gewoon bij met matte modelbouwverf..
     
  8. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Leek mij ook zo maar ja je hebt mensen die kunnen alles spuiten.
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    volgens mij is dit een lexaan kap of zit hier een abs kap op?
    lexaan kan je niet spuiten met motip verf dan bladert het eraf als het buigt.
    daar heeft o.a. tamiya een speciale verf voor.
     
  10. TimBatch

    TimBatch

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    13
    Weet ik niet, maar waar kan ik die verf van tamiya vinden?? Inde modelshop misschien?? bestaat er ook zulke vernis?
     
  11. toob

    toob

    Lid geworden:
    4 feb 2009
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Den Haag
    vernis is niet nodig je spuit van binnen als je klaar bent met spuiten haal je het folie eraf en dan glimt je kap al. Voor spuitbussen van tamiya gewoon even naar de modelbouwwinkel gaan.
     
  12. TimBatch

    TimBatch

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    13
    Das juist het probleem.. de kap mag niet blinken ... Mat zwart blinkt niet... dus mat vernis over de buitenkant van de kap..
     
  13. sebashpi

    sebashpi

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    53
    Locatie:
    middelharnis
    Vette kap! Ik heb zelf ook een monster energy "style" kap geairbrushd, wellicht kun je er wat inspiratie uit op doen.
    Zo had ik hem net gespoten, hij zit nu overigens onder de monster energy stikkers, en ik krijg enorm veel goede reacties op demo's/meetings haha.

    [​IMG]
     
  14. ranieyj

    ranieyj

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    1
    Hey wel en mooi backie gemaakt vet hoe kom je der aan
     

Deel Deze Pagina