Joost zei:
de maten van de zwever zijn grotendeels gebasseerd op Graupner's Amigo II, alleen heb ik een kleinere versie...
Nou, niet helemaal, want je hebt geen instelhoek voor de vleugel ingebouwd en inderdaad is je kielvlak/richtingsroer combinatie te klein. Leg je foto's maar naast het plaatje van de Amigo...
Als je dat aanpast, kom je een heel eind in de goede richting
Joost zei:
de spanwijdte is ongeveer 0.75 x kleiner, dus heb ik de koorde 2 jaar geleden ook x 0.75 gedaan

deze is nu maar 132 mm :x
Met deze slankheid moet het nog wel gaan, lijkt me.
Joost zei:
waardoor het vleugel oppervlak klein is geworden

... hoe zwaar mag hij nu max worden wil hij nog goed 'kunnen doen'?
30 gr/2dm, dus 30 x 23,67 ( heb ik het stabilo nog niet eens meegerekend, dus het wordt nog gunstiger) =~700 gram. Als je dus rekent, dat de afgewerkte, lege kist zo'n 200 gram wordt, dan kun je er een pond hardware in meezeulen.
Joost zei:
de vleugels gaan waarschijnlijk bespannen worden met tissue en papier + spanlak...
waarom? omdat dit lichter is, en omdat de vleugel waarschijnlijk krom trekt bij gebruik van oracover...
Nou, als je met papier niet oplet, is dat ook zo gebeurd... Oracover light lijkt me ook een mogelijkheid, maar papier is natuurlijk wel veel 'echter'... :wink:
Joost zei:
grootste struikelblok nu, is het zwaartepunt.
dit ligt te ver naar achteren. Nou kan ik er een andere accu in doen, de neus langer maken (neeh), of de vleugel verder naar achter....
maar éérst de staart rondschuren
Nee, accu voorin, dan (achter elkaar) de servo's en daar achter de ontvanger. Moet lukken..
Joost zei:
(als een speed 400 net (ongeveer 1mm te krap) past, passen er dan nog 7/8 cellen in die een 400 van voldoende stroom kunnen voorzien?)
Moet je even aan Niek vragen, die gebruikt zo'n combinatie met succes in een van de betere electrozwevers die ik ken. Een mooie combinatie van Hi- en Lo-tech...
Maar dan wel even het neusje van binnen en van buiten met 20 grams glas bekleden! Met dunne epoxy, maar met spanlak moet het hier ook wel gaan.