zelf parkflyertje bouwen???

• Topicstarter Topicstarter roman
  • Startdatum Startdatum
R

roman

Guest
hallo mensen!,

ik heb al een nitro-auto, (bevalt me erg goed) maar wil nu ook misschien wel een heel eenvoudig parkflyertje. ik wil deze het liefste ook zelf bouwen met eenvoudige materialen die niet al te duur zijn. ik heb al een ontvangertje enzo dus.

hebben jullie misschien tips en misschien zelfs een bouwtekening met goede uitleg?

bedankt,
Roman

Hey roman,

Leuk dat je ook met vliegen wil beginnen...
Ik zelf ben ook een vliegtuig aan het bouwen... een delta,
Als je een zender ontvanger en motoren + servo's al hebt kan je zo'n delta wel maken.... in het draadje Delta plane kun je nog meer info vinden je kan het beste dan een delta maken van +-80 cm
Je kunt zo'n delta gewoon uit piepschuim maken maar dan moet je er wel satestokjes in doen om het breken te voorkomen...
Als je dat niet wilt kun je naar www.3dfoamie.com gaan en dan bij plans\manuals kijken.

Ik hoor het wel

Grtz mitch

PS eventueel als je gewoon wilt vliegen kun je ook een X-twin kopen
voor 25 euro!

hey, bedankt voor de reactie!!

eigenlijk heb ik alleen de ontvanger al en een servo :p, maar dit koop ik nog wel...

maar ik heb gehoort dat zo een delta niet erg lekker vliegt en ik ben het uiterste van de beginners..
en over dat piepschuim, ik wil echt iets heel eenvoudigs: latje, een paar ribbetjes, en vliegen maar!! en dit staat volgens mij niet op die foam site

doei,
Roman

Hey,

Over die delta valt best mee hoor :wink:
MAar misschien heb je hier iets aan http://members.fortunecity.co.uk/slmohr/rcplan3.htm
En dan bij de 6de tekening kijken het is een buisje met elektronica met vleugels maar wat wil je een snel vliegtuigje van depron of een langzaam vliegtuigje voor in het park kan trouwens ook een snel vliegtuig zijn en wat voor zender heb je 2 kanaals 3 kanaals?

Ik hoor het wel

Grtz mitch

oke

ik zat eens te kijken en ik denk dat zo een xtwins gewoon het beste is om te kijken of ik het leuk vind en 25 is gewoon helemaal niks!!

mijn zender is niet goed, het is namelijk een pistoolzender voor autos

mijn ontvangertje is trouwens 3,5 cm lang X 2,2 cm breed X 1,5 cm hoog, is dit goed?

doei,
ROman

Hey,

Neej een pistool zender is niet echt heel goed tenzij je een 2kanaals vliegtuig wilt bouwen
Hoe zwaar is de ontvanger ongeveer? afmetingen zijn wel oke .
Hoeveel geld wil je er trouwens aan uitgeven?
Of moet jij het ook van je zakgeld doen :wink:

Ik hoor het wel

Grtz mitch

P.S die X-twin voor 25 euro is die 25euro echt wel waard hoor!

ik heb me ontvanger net ff gewogen en hij is ongeveer 20 gram, volgens mij zelfs ietsje minder! en drie kannaals

ja ik moet het van mn zakgeld doen, maar ik heb veel gespaard en heb nu iets van 200 euro. maar ik wil het toch wel zo goedkoopmogelijk houden (zender van marktplaats enzo) en mn grootste hobby zal denk ik toch me auto blijven

maar ik heb ff bij de blokker gekeken en ze hadden er nog nooit van gehoord en ik heb ook een speciaal speelgoed filiaal gebeld en daar ook al niet.

en om nog even op pjotrrr terug te komen, ik wel iets met een motortje:)

oke
doei,
ROman

Hey,

Je kan voor de X-twin naar bart smit gaan of naar de intertoys,
Als er misschien een toys"r"us bij jullie in de buurt is dan kun je daar ook naartoe gaan.
Misschien moet je ff op google de X-twin zoeken

Trouwens welk kanaal gebruikt je ontvanger? 27 mhz 40 mhz ?

Ik hoor het wel

Grtz mitch

hebben ze de xtwin ook bij de bart smit??
ik keek net maar zag niks!! misschien zo nog f kijken:P

maar mijn zender is 40mhz

doei,
ROman

Wat ik gepost heb is met een motor en duwprop hoor....
Overigens kost een Multiplex Easystar 70 euro met motor en prop
Ga maar eens lezen in het beginnersforum... ;)

De meeste wel
Kijk je op het internet of loop je er naartoe
Op internet heb ik namelijk ook problemen gehad
40 mhz is goed

Grtz mitch

oke ik ga zo ff die bartsmit bellen

jah heb ik ook gehoord, is een FM zender, niet zo een slechte am

oke doei
Roman

3 kanaals zender ook?
dan gewoon op je 3e kanaal de regelaar, en je kan prima vliegen met een simpel model. lees inderdaad eens wat er zoal geschreven word bij beginnen.

Tim

hmm nee het is een 2 kannaals :(

maar ik zou wel een x-twins willen heben maar ik vind ze nergens hier in amsterdam..

maar ik ga even kijken bij beginners:)

doei,
Roman

En ook niet bij intertoys?
dat zou dan wel heel raar zijn
want het is Amsterdam daar moeten ze toch wel iets hebbe
meld maar als je er een gevonden hebt :wink:

Grtz mitch

hmm ik heb intertoys nog niet gebeld..

morgen dan maar (in de kalverstraat, daar zijn de winkels zondag wel open:D)

maar in welke winkel heb jij heb gekocht dan?

ik belde gewoon en zei: hebben jullie hier misschien radiografisch bestuurbare vliegtuigjes, genaamd x-twins?

oke ik hoor het wel
Roman

Ik heb de mijne bij de toysrus gehaald
daar hebben ze hem wel in voorraad
echt daar staan er wel 30 ofzo
gaat daar geloof ik niet zo goed met de verkoop
hopen dat ze alle vliegtuigjes met 50% in prijs verlagen
Hamsteren! :P

Grtz mitch

Back