Zelf spijkerbanden maken!

Bart_Banaan

Forum veteraan
Het is wintertijd, tijd van sneeuw en ijzel, dus tijd voor Spijkerbanden!
Thadeez, crewmember van RC-Junkies.com, heeft een goedkope en leuke manier van zelf spijkbanden maken bedacht, en dit uitgebreid beschreven in een review op RC-Junkies.com.
Ik denk dat dit een leuk projectje is voor veel van de forumleden hier, daarom verontschuldig ik me ook voor het hoge spam gehalte van deze post! Sorry!

In de tutorial-sectie van RC-Junkies.com kun je de hele tutorial lezen.

Klik op het plaatje om direct naar de tutorial te gaan

Lees meer op RC-Junkies.com : Tutorial: Het maken van spijker banden.

is het niet een idee om de punaises in de band een stukje af te slijten met een dremel? je hebt anders snel het probleem dat je punaises enorm gaan bewegen in de band, wat het rijden niet ten goede komt.

als je de punaises tot 1-2 mm afslijpt is er wat minder speling en krijg je ook minder prolemen met het plaatsen van je kap.

en als laatste, ga je op ijs rijden, let dan op wakken en schaatsers.....

EN: laat je elektronica in geen geval nat worden!!!

:offtopic:

Robert mag er zoveel gespamd worden ?? (Die Bart geeft steeds rcjunkie aan(bij veel posten) :lol:)

:ontopic:

Inderdaad goed idee , maar ik zou zelf niet op ijs gaan rijden om de simpele reden : Mijn kap :D

kheb me afgelopen zaterdag laten vertellen dat het niet zo'n goed plan is om op ijs te rijden. het rijden op het ijs is niet erg, maar het crachen op het ijs wel... want meestal asl er ijs ligt vriest het, en plastic kan heel slecht tegen vorst, dat wordt dan heel kwetsbaar en breekt bij het minste tikje.

ik heb het zelf ervaren, ik reed op de weg met me protech (met vorst dus). toen ik over een hobeltje reed rolde opeens me velg voorbij me auto...

Bart_Banaan zei:
..............

Ik denk dat dit een leuk projectje is voor veel van de forumleden hier, daarom verontschuldig ik me ook voor het hoge spam gehalte van deze post! Sorry!
............

Vandaar dat ik me ook verontschuldigde!
Maar het is een leuk project, vooral in deze koude komende wintertijden.....

Hmmm die marder beetle gaat niet zo best... ik hoop dat dat komt door het gewicht en de soort spikes... Ben erg benieuwd hoe mijn spiked tires het zullen doen. Als het niet goed gaat slijp ik een stukje van de spikes weg.

Maargoed, eerst maar eens kijken hoe het gaat met een Tamiya Ta-03FS...

Ik wil ijs!

ik vind de site van bart-banaan informatief en mooi opgezet, als ik zon site zou hebben zou ik ook graag wilen dat er op gekeken werd en zou ik er ook naar verwijzen.
aangezien ie geen handel aanbied is het geeneens spam.

effe iets anders: @thadeez, banners in de sig zijn NIET toegestaan op het forum.

Mijn excuses! Ik heb hem meteen verwijderd! Ik dacht dat ze wel toegestaan waren namelijk.

hoi
ik had nog een paar banden liggen dus ben even een bezig geweest heb de gaten in mijn vingers zitten maar heb me wel vermaakt er zijn pas 2 af maar de andere komen nog.

spikebandenaf.sized.jpg

gr dick

Back