zelfbouw 10 cc benzinemotortje "WESP"

Hallo Sjef ,
De "Owen Mate" 2cc diesel heeft enkele tankjes leeggedraaid maar de afstelling van de compressiezuiger en regelnaald luistert heel nauwkeurig en nu krijg ik hem van geen kanten meer aan de praat , ik ga hem terug demonteren en alles eerst alles nakijken voor ik een nieuwe poging doe om hem te starten.
Als ik het goed kan zien is de "Wesp" verticaal deelbaar tot halverwege de cilinder ? Een hoogspanningsbobijn zelf maken , prachtig , ik ken de werking ervan en weet wel hoe het in elkaar zit maar zou begot niet weten hoe eraan te beginnen .
De weinige informatie die ik van de Alko kan vinden is dat de motor oorspronkelijk gebouwd is door ALojz KOrdy in 1943 maar de mijne is waarschijnlijk een replica gebouwd door Jaroslav Rybak uit Czechoslovakije , die ook replica's bouwde van de Super Atom 1,8 cc en de Letna 6,3 cc
full
full

PS. foto dubbel plaatsen en de tekst die niet staat waar je wilt overkwam mij ook , maakt allemaal niet uit , als we het maar begrijpen . Nu kijk ik het eerst na door op de "voorbeeld van bericht" knop te drukken en dan kan je het nog aanpassen indien je dat wil .
Heb je ook geen foto van de 2cc die je vroeger gebouwd hebt ?
Groeten Jef

Laatst bewerkt:
full
[/QUOTE
Zijn de carters in zand gegoten ? Daar zou ik wel wat meer over willen weten hoe je dat doet , ik heb dat nog nooit gedaan maar voor de Alko na te kunnen bouwen zal ik het carter wel moeten gieten .
Groeten Jef

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoy jef, Bekijk dit motortje,hiervoor is door mij ook het gietmodel en de kerndoos gemaakt,alleen breng ik het nu naar een gieterij om het te laten gieten. dit motortje is 7 cc en de brandstof-toevoer gebeurt d.m.v.een roterende schuif.
Momenteel is het motortje voorzien van een centrifugaal-koppeling en startmotor. groeten Sjef.

full
Hoy jef, Bekijk dit motortje,hiervoor is door mij ook het gietmodel en de kerndoos gemaakt,alleen breng ik het nu naar een gieterij om het te laten gieten. dit motortje is 7 cc en de brandstof-toevoer gebeurt d.m.v.een roterende schuif.
Momenteel is het motortje voorzien van een centrifugaal-koppeling en startmotor. groeten Sjef.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoy Ron, Zojuist de afbeelding van de gietmallen bij Jef geplaatst,persoonlijk vind ik het eenvoudiger dan het gieten d.m.v.de verloren wasmethode,en omdat je het desnoods ook zelf kunt gieten. Iets zelf maken in je eigen werkplaatsje is het meest ultime voor de hobbyist maar ook zeer leerzaam! Groeten Sjef.

Back