Hallo Ernst.
Ik wil u bedanken voor de moeite die u gedaan hebt om het op te zoeken en het te laten verschijnen op dit Modelbouwforum

Ik zal eens proberen om er een afdruk van te maken en het dan goed opbergen misschien onder het deksel in een doorzichtig mapje.
Ik zie op het schema dat ik de hoofdschakelaar van de ontlader er uit genomen heb, maar dit is snel te verhelpen.
Zoals ik hoger geschreven heb is het een mooie bezigheid om dit te bouwen.
Hoe ben ik er aan begonnen?
Eerst opzoek gegaan wie printplaten kon maken, een collega van mij zijn broer was juist uit de vakschool en was gestart als beroeps printen maker.
Op twee dagen tijd had ik de printen in huis en kon ik verder met de aanschaf van alle onderdelen, hier had ik weeral het geluk had, dat een familielid
bedrijfsleider was van een groothandelszaak in elektronica onderdelen. Alle onderdelen werden mooi apart in een zakje met hun waarden benoemd en
ook gewaarschuwd voor het mis plaatsen van een onderdeel, zoals een Z- diode.
Nu kon de soldeerbout en soldeersel uit de kas genomen worden en werd de start gegeven tot de opbouw.
s' Avonds na mijn dagtaak was het telkens solderen en draad verbindingen maken.
Wanneer alles op zijn plaats zat wat de tijd gekomen om de stekker in het stopcontact te steken, en ja hoor alles werkte en de batterijen werden opgeladen
zoals het oord te zijn.
Hoeveel avonden dat ik er aan besteed heb weet k niet meer en wat de totale kostprijs was, weet ik ook niet meer.' t Is meer dan 30 jaar geleden.
Ik heb er zeer veel bouw plezier en voldoening uit gehaald en dat is wat telt in de modelbouw.
En dan zij Ernst heb ik nu weer inzage in zijn geheel.
Bedankt Ernst.