zelfbouw boot, weet alleen nog niet wat

• Topicstarter Topicstarter zk1mike
  • Startdatum Startdatum
Z

zk1mike

Guest
Hoi allemaal,

ik heb hier een romp.... alleen ik weet niet zeker wat voor een type schip wil maken. hij is 94 cm en 70 cm lang 20cm en 15 cm breed en 19 cm hoog.

ik dacht zelf aan een mijnenveger...maar jullie mogen ook met ideeen komen
1zeldfo.jpg

ik denk dat je met deze romp mischien het best kijkt om een jacht of iets dergelijks te maken, het geeft je veel vrijheid. Een mijnveger lijkt mij al wat moeilijk omdat het naar mijn denken wat te breed is,
nog een vraagje
heb je de romp zelf gemaakt?
heb je al ervaring met modelbouw?

ja zelf gebouwd en nee geen ervaring, hij heeft al wel een nummer en naam, MM702 HMCS Nanaimo. ik heb wel een vriend die me kan helpen die al meer ervaring heeft.

Als je toch voor een militaire boot wil gaan, kijk dan mischien meer voor een patrouille boot
bv:
A770 Glycine
A771 Eglantine

Het is natuurlijk maar een ideetje je doet er van wat je wil, als je hulp nodig hebt geef maar een seintje e

Indien je meer foto's wil van dit soort schepen, ze komen normaal jaarlijks naar de marine dagen in zeebrugge

Hoi mike,

Ik denk ook dat het een jacht is. Maar je kan er natuurlijk altijd een soort van reddingsboot of een patrouille boot van maken.

tim

nou, in verhouding lijkt hij wel een beetje op de HMCS Nanaimo, ik heb 'm zelf ook zien liggen in Canada en hij heeft zo'n mooie rode maple leaf op z'n schoorstenen

Ze lijken inderdaad wat op elkaar maar jouw boeg is veel spitser, als ik jouw was zou ik zoveel mogelijk mijn eigen boot bouwen, wel met als voorbeeld bv de HMCS Nanaimo

hallo allemaal, ik heb 'm vandaag nog even licht opgeschuurd met de schuurmachine van me pa die 't zogenaamd niet deed. heb vandaag nog 4 potjes revell verf gevonden waarmee ik een modelletje van de QM2 had geverft ongeveer 4 jaar geleden, eerst moet ie nog waterdicht geplamuurd worden, geschuurd daarna kan er een menielaagje op. wat voor menie raden jullie aan?

polyester als je buiten kan werken, want het stinkt dat het geen naam heeft, is ook niet zo duur.

Kom je met 4 potjes revell verf wel toe?

En heb je de romp gemaakt met spantenbouw?

ben je er inmiddels al uit wat voor schip je wil maken?

ja ja, plamuur had ik al en ja hij heeft spanten anders zou die nog niet eens bestaan ;) hij heeft in totaal 6 spanten en een plank in de boeg, die potjes verf zijn niet voor de boot :P, vond ik leuk om te vertellen. ja gwn de HMCS Nanaimo ik heb een mooie foto gevonden met een zijaanzicht waarbij je de opbouw mooi ziet

ja, ik ga zometeen schuren...als 't al opgehouden is met miezeren

alvast succes met de bouw van je schip, maak er een mooi bouwverslagje van

vanwege het slechte weer kan ik niet veel aan m'n boot doen :(

beste modelbouwers, ik heb de romp van mike overgenomen en geconstateerd dat er wat goeds mis was met de bouw ervan.
ik legde hem in de badkap om de stabiliteit ervan te bekijken. zeer teleurstellend ging ze zijwaarts(beide zijdes) door de hoge romp ging het niet om en maakte het geen water.

om het hele vehaal zo simpel te maken heb ik geen moeite gedaan om de boot en spanten na te meten, ik wist al dat er iets mis was dus ik zaagde hem doormidde horizontaal.

de boot is nou gehalveerd en ligt zeer goed op het water, ik zal als ik tijd heb foto's posten van jullie ervan denken.

mvg
Sebastiaan v/d Plas

beste modelbouwers, ik heb de romp van mike overgenomen en geconstateerd dat er wat goeds mis was met de bouw ervan.
ik legde hem in de badkap om de stabiliteit ervan te bekijken. zeer teleurstellend ging ze zijwaarts(beide zijdes) door de hoge romp ging het niet om en maakte het geen water.

om het hele vehaal zo simpel te maken heb ik geen moeite gedaan om de boot en spanten na te meten, ik wist al dat er iets mis was dus ik zaagde hem doormidde horizontaal.

de boot is nou gehalveerd en ligt zeer goed op het water, ik zal als ik tijd heb foto's posten van jullie ervan denken.

mvg
Sebastiaan v/d Plas

Daar had je beter mee kunnen wachten.
waarom denk je dat iedereen hier ballast(lood ) in zijn boot doet?
Om de boot op diepte te krijgen en voor stabiliteit.
Het is makkelijk om te zeggen dat iemand anders een fout heeft gemaakt bij het bouwen.

waarom denk je dat iedereen hier ballast(lood ) in zijn boot doet?
Om de boot op diepte te krijgen en voor stabiliteit.

ja da's wel waar maar dan had het nog geen effect neem ik dan vernomen

ik wilde nog wel zeggen dat ik de romp ga aanpassen met een idee van een Noorse Marine boot Hms Helsingborg.
de romp en steven worden maar een paar cm hoger dan dathet eerst was, het scrap kan ik nog goed gebruiken

dus als iemand mij graag kan en wil helpen, suggesties zijn welkom ..

Back