Zelfbouw Electro startbox/powerpanel

Beste Forum collega's,

Zoals de brandstof gebruiker een startbox hebben
wil ik dit ook graag voor electro.

d.w.z. :

een box met daarin in de bodem meerdere loodaccu's.
niet zichtbaar, daarnaast een lipo/zender lader.
De bedoeling is dus dat je een soort van powerpanel krijgt met de volgende kenmerken :

- Voltage loodaccu's
- Voltage lipo's (soort van analoge multimeter die je aan kan zetten met een schakelijk parallel aan de laadcontacten van de lipolader?

- bananen connector voor het gebruik van externe laders.

- eventueel ingebouwd zonnenpaneel voor het bijladen van de loodaccu's.

Wie heeft ideeën om dit goed en doordacht uit te werken of wie heeft toevoegingen/verbeteringen?

ik zou gaan voor digitale goedkope multimeters vaak wel ergens te krijgen voor 5 euro de stuk.

sluit ze met een weerstand aan op de loodaccu schakelaar er tussen en je hebt een meter digitaal duidelijk en goedkoop ;)

ook eventueel een Ampere meter kan dan als optie. *let wel op met het aansluiten*

je zou de lader in de deksel kunnen verwerken als deze knoppen ledjes of displays heeft.

eventueel opbergvakken voor accus zou ook een optie kunnen zijn ;)

en hout zou voldoende sterk moeten wezen voor het bouwen ervan of anders eventueel gewoon plastic

Heb op het werk een 3 digit amp meter gekregen.. moet alleen uitzoeken hoe ik dat ding aansluit aangezien hij uit een lasapparaat komt. Multimeter heeft wel een nadeel dat hij dus ook weer uit moet kunnen of gewoon een schakelaar er tussen zetten?

bedankt voor je input!!!

zit te denken aan een 12v 60A+ accu uit een auto en daar die toestanden op aan te sluiten.. Als de amps te zwak zijn heb ik dan een indicatie om bij te laden met mijn autoacculader :) dus ook weer zo maken dat ik het hele kistje met buitencontacten weer kan opladen..

Leuk projectje! eerst even alles verzamelen.. een analoge voltmeter heeft ook zijn charmes ;)

Back