En weer even testen in de touwen. Alle pots op 50% gezet en de lucht in.
In totaal denk ik zo'n 5-10 minuten gevlogen. Toen begon de LiPo-alarm constant te piepen.
- Dat gaat al een stuk beter dan dan de vorige keer, stukken soepeler in de lucht. Geen motoren die uit zich zelf gigantisch in toeren gaan wisselen. Nog niet stabiel genoeg (teveel horizontale bewegingen), maar in ieder geval enigszins controleerbaar.
Yaw ben ik nog niet aan begonnen; eerst maar met throttle, tilt en roll proberen te hoveren.
- Ik ben bang dat ik 2 motoren mag vervangen of in ieder geval iets aan moet doen. Als ik ze met de hand ronddraai ratelen ze. Een lijkt ook nog eens een kromme as te hebben. Het tilt probleem lijkt me daar ook een resultaat van (tilt richting deze motoren)
Valt hier ook zelf nog iets aan te doen of moet ik ze compleet vervangen? As weet ik dat je die kan vervangen maar dat ratelen enzo.
- ESC's werden in die tijd lauw tot handwarm. Geen idee hoe dat gaat uitpakken als ik langer doorvlieg (of hogere payload krijg).
- Motoren worden wat warmer dan de ESC's. Maar vreemd genoeg zijn er nu niet echt temperatuurverschillen tussen de 4 goede motoren en de genoemde 2.
- LiPo werd lauwwarm. (zou toch makkelijk aan moeten kunnen: 5000mAh, 25C (30C piek). Dat maakt 125-150A en motoren zijn theoretisch maximaal 6x18A = 108A. Normaal en weerafhankelijk of niet normaal?
- Vogels zijn er niet blij mee; ze hebben m'n prop ondergepoept!

(maar al vrij schoongevlogen

)
- Ik hoop dat de LiPo beter balanceerd. Iemand heeft hier wel verteld dat cellen wat beter gelijk trekken naar een aantal keer laden/ontladen maar nu is het toch aardig groot verschil nog (voorbeeld LiPo alarm ging af; een cel stond dus (blijkbaar) op zo'n 3.3V maar de andere cellen waren zelfs rond de 4V geloof ik:???
- M'n landing gear is niet echt goed; het buigt zo om ofwel na een beetje ruwe landing moet je de boel bijbuigen om weer horizontaal te kunnen beginnen.
- Wat is dé tip om de throttle input wat minder gevoelig te maken? Tilt en roll zijn aardig controleerbaar (mag misschien ook nog wel iets minder) maar throttle mag wel wat minder. Tuurlijk, kleinere props helpen vast maar wat kan op korte termijn ook helpen? (D/R en Expo van tilt/roll staan op 60% en 30%)
Er zijn een aantal filmpjes gemaakt op 2 telefoons, 'ns kijken of ik dat wat kan bewerken en op youtube kan gooien zodat jullie ook wat kunnen zien...