zelfbouw jet?

valt een jet achter een speedboot zelf te maaken van een 45 graden bochje van
pvc en stuje buis er aan om onder de boot te komen

en kan ik dan mijn 2 roeren onder de boot zetten of?????????

grt alex

ja is mogelijk.
of het echt super werkt. ik heb ze nog niet gezien.
bij een jet moet je iets van een straalbuis maken.
roeren onder de boot is het voordeel van een jet weg.
bij een jet is het namelijk de bedoeling dat er niks onder de boot uitsteekt,

greetz jaimy

moet er dan zo'n roer onder die aan de achterkant hankt
want on die jet bestuurbaar te maaken m.b.v. een beweegbaar stuk zie ik niet zitten

alex

Er zijn globaal twee stuursystemen voor een jet:

- De hier al eerder genoemde straalbuis
Dit is een buis die een iets grotere diameter heeft als de "jetuitlaat" zodat het water er vrij uit kan spuiten wanneer hij in het verlengde van de uitlaat staat. Wanneer je wilt sturen verdraai je de buis zodat de straal afgebogen wordt. Je stuurt nl. met de waterstraal ipv een roerblad. Hierdoor zijn o.a. spins mogelijk wat met een normale boot nooit zou kunnen. Hierdoor vaart een jetboat ook anders als een normale. Ook is de boot niet meer bestuurbaar als je het gas eraf haalt

Hier een goed voorbeeld, het grijze component is de bestuurbare straalbuis:

show_image_in_imgtag.php

- twee roerbladen naast de jetuitlaat geplaatst
Deze raken de waterstraal niet, maar zodra je gaat sturen kaatsen ze de straal als het ware af:

fd4565533182addf1ff391051c14dee8.jpg

Op deze foto is het lastig te zien, omdat de keerklep dicht staat (hiermee keer je de straal om zodat het model achteruit kan varen. Een jet werkt dus nooit andersom (indien je het toch probeert zoals ik per ongeluk kost dat je afdichtrubber van de as)
Helaas kon ik geen duidelijkere foto vinden.

Indien je meer wilt weten, geef je ogen de kost bij deze leverancier van naar mijn mening het mooiste modelbouw jet materialen op de markt: Kehrer Modellbau GmbH

hallo speed freaks,
ik zal me eerst even voor stellen. ik ben Arnold (Elvis), en ben bezig met het maken van een voor boot voor het karper vissen. nu hou ik me ook een beetje bezig met het jet gebeuren , maar het word er allemaal niet makkelijker op.

maar wat zou er gebeuren als je je jet aandrijving niet van onder water laat aanzuigen maar van af de zij kant. het is een vraag he.;)

Elvis

Een jet van de zijkant aan laten zuigen zal moeilijker gaan. Dit omdat je een golf langs de zijkant van je model krijgt zodra deze gaat varen. De kans is daardoor groter dat je jet lucht gaat happen en dus niet goed werkt.
Het beste is om de jet onderwater te hebben zodat deze altijd voldoende water kan krijgen

Back