zelfbouw Land Rover

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door modelbouwer84, 10 jan 2005.

  1. Hallo allemaal,

    wie kan mij helpen. Ik wil zelf een Land Rover Defender 90 gaan maken op een bestaand RC-chassis. De opbouw wordt van zink. Kan dat of wordt dan het signaal van de afstandsbediening naar de ontvanger op het chassis, door het metaal beïnvloed?
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    zink zal inderdaad wat afschermen, maar als je antennedraad er uit steekt, en deze geen contact maarkt met het zink heb je misschien geluk...
     
  3. Teveel dakar gekeken :D
    Nee maar ik zou het gewoon uittesten en anders zijn er altijd nog wel andere mogelijkheden.
    s6 in ieder geval :wink:
     
  4. Roger B.

    Roger B. Guest

    Misschien werkt het zelfs positief..... alle ontvangstapparatuur zit binnen een kooi van faraday (je body) en krijgt daardoor geen (stoor)signalen van buitenaf voor de kiezen, alleen de antenne moet er uiteraard buitenuit steken en geen contact (geleidend) met je body hebben. je RC signaal zal dan via de antenne wel bij je ontvanger komen.

    Flinke klus, defendertje bouwen..... hoe groot wordt ie? kun je niet beter (net als de echte) in aluminium bouwen? (lichter)
     
  5. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant

Deel Deze Pagina