Zelfbouw Mini-hexa

Hallo allemaal!

Ik ben sinds een paar dagen een mini-Hexacopter aan het bouwen met een diameter van ongeveer 28cm, de motors die ik ga gebruiken zijn de T-motor MT1306 met Turnigy plush ESC's.

Om de boel stabiel te houden ga ik foor de Multiwii met een Drotek 10DOF IMU, de nieuwe met de MPU6050.

Het bouwverslag zal verder worden uitgewerkt maar om jullie niet langer te laten wachten zijn hier alvast wat foto's.

imag0178q.jpg

imag0177f.jpg

imag0181v.jpg

imag0190x.jpg

imag0195j.jpg

imag0219k.jpg

imag0225w.jpg

Foto's heb ik helaas met m'n mobiel moeten maken dus niet van top qualiteit

Weer een stap dichterbij!

dscn1387z.jpg

heb helaas nog geen video kunnen maken.

Het vlieggewicht is momenteel 421g, ik was bang dat het geheel te zwaar zou zijn met de 2s 1600mah accu maar bij 1/4 gas komt hij al los, dus meer dan genoeg power voor een (toekomstige) camera/FPV set of zwaardere accu :)

Nu nog even afregelen en iemand vinden die de camera even vast wil houden voor een video.

ps. the zwarte tape op de orangje propellors moet ik nog vervangen!

Vandaag het frame uit elkaar gehaald voor wat modificaties, de aluminium armen met de gaten er in blijken toch wel een zwak punt te zijn en het glasvezel gedeelte toch iets te flexible wat denk ik één van de redenen is voor de instabiliteit waar ik nu al een paar dagen mee aan het rommellen ben.

de modificaties zullen well wat gewicht toevoegen maar dat lost hopelijk ook mijn volgende probleem op, namelijk dat hij al bijna van de grond komt wanneer ik het multiwii bordje "arm" en de propellors beginnen te draaien.

Ik kan natuurlijk ook een zwaardere accu gebruiken maar die heb ik momenteel niet in mijn bezit :)

Nog niet echt de tijd gehad om met het frame verder te gaan maar wel weer wat spullen binnen gekregen voor de led verlichting.

Hier de witte verlichting op 7,4 volt (2s)

dscn1406n.jpg

niet echt om warm van te worden dus....

dscn1399l.jpg

een step-up converter die van 3,3-10 volt 12 volt maakt! de spanning waar deze strip voor bedoeld is. Ik heb ook een strip met rode leds die trouwens wel gewoon goed op 7,4V werkt, de drempel spanning van deze leds liggen namelijk lager dan die van de witte leds.

en dan hier het resultaat!

dscn1407xb.jpg

Nee ik heb niet gewoon het licht uit gedaan, het lijkt een stuk donkerder omdat de camera er nogal moeite mee heeft :)

ik vind dat je precies goed bezig bent enz maar ik heb sinds de aller eerste keer dat ik ooit een quadcopter en een hexa zag een vraag.
waarom zijn mensen nu juist hierin geinteresseerd of willen ze daarmee vliegen?
ik kan het van iedereen begrijpen dat de ene liever vliegt,de ander liever rijd en nog anderen liever varen of met tanks "spelen".maar als ik kan kiezen om te vliegen kies ik toch een vliegtuig of een heli.heeft dit dan zoveel betere eigenschappen of mogelijkheden?
misschien ga ik er met deze uitspraak te licht over maar een heli zou ik bijvoorbeeld nemen in plaats van een quadcopter omdat je hier gewoon direct ziet wat de voorkant is :p
heb op het vlak van vliegen niet echt ervaring vandaar de "mischien domme" vraag.
maar ik zie het nut niet van een helicopter met 3 of 4 schroeven :)
verder toch respect voor je project,ongeacht ik het iets raar blijf vinden.
maar het interesseert me soms toch op een of andere manier.

ik vind dat je precies goed bezig bent enz maar ik heb sinds de aller eerste keer dat ik ooit een quadcopter en een hexa zag een vraag.
waarom zijn mensen nu juist hierin geinteresseerd of willen ze daarmee vliegen?
ik kan het van iedereen begrijpen dat de ene liever vliegt,de ander liever rijd en nog anderen liever varen of met tanks "spelen".maar als ik kan kiezen om te vliegen kies ik toch een vliegtuig of een heli.heeft dit dan zoveel betere eigenschappen of mogelijkheden?
misschien ga ik er met deze uitspraak te licht over maar een heli zou ik bijvoorbeeld nemen in plaats van een quadcopter omdat je hier gewoon direct ziet wat de voorkant is :p
heb op het vlak van vliegen niet echt ervaring vandaar de "mischien domme" vraag.
maar ik zie het nut niet van een helicopter met 3 of 4 schroeven :)
verder toch respect voor je project,ongeacht ik het iets raar blijf vinden.
maar het interesseert me soms toch op een of andere manier.

Hoi Anthem,
Ik denk wat je hierboven bedoeld, met varen, vliegen, rijden, etc etc, meer het standaard gevoel is....mav elk vliegtuig vliegt, elke boot hoort te varen/ dobberen.
Hier gaat het meer om elektro/ mechaniek technologie.
Waar vroeger mechanica bij de model helicopters hoog ten vaandel stond is nu drastisch vereenvoudigd (bv. de Goblin die ik nu vlieg).
't Is precies waar men zijn keuze voorlegd, in elke zin van het woord...fotografie, low budget etc...
Ik vlieg behoorlijk met helies, maarja, een MkII eronder hangen is niets voor mij, behalve dan onder mn Hexa ;)

begin het wel meer en meer te begrijpen hoor maar is toch niets voor mij.
al vind ik het wel knap wat hier wordt gedaan (frame zelf maken,elektronica enz en zorgen dat het uiteindelijk doet wat het moet doen)
ik blijf het hier wel volgen.

Weet iemand een adres voor aluminium koker profielen? ik heb 10x10 mm nodig, de Hornbach in breda heeft ze niet meer online kan ik alleen 15x15 als kleinste maat vinden.

ik haal ze bij de ijzerwarenhandel hier in het dorp..
maar ja, om vanuit etten-leur even naar soest te komen rijden voor wat alu....

struin anders gewoon de bouwmarkten af zoals gamma, formido, praxis etc. ze hebben allemaal een "kast" waar allerlei profielen, buizen en platen in zit.

ben alle bouwmarken al af geweest, kleinste wat ze hebben is 15x15mm zal van de week eens kijken of ik een ijzerwarenhandel ergens kan vinden.

Back