Tot de snelheid merkbaar inkakt, dan direct stoppen, heb je nog 3,3 - 3,4 V per cel over. Groeten, Jan.
Ja, dat komt vaak voor. Als ik de lipo dan aan de lader leg, hebben de cellen ca 3.5-3.6V spanning. Bij mijn grotere boten probeer ik wat eerder te stoppen, want als daar eenmaal de snelheid inkakt, zakken de lipo's heel snel in en dat is niet goed voor de levensduur van je lipo.
Ja precies te laag in spanning is niet goed daarom mijn vraag. Met vliegen kan ik het aflezen op mijn zender, kan ook een ondergrens instellen en spraak waarschuwing laten geven als die bereikt is, erg mooi die telemetrie.
Op de meeste zenders kun je ook een timer instellen; begin aan de veilige kant en stel daarna de vaartijd bij aan de hand van hoeveel je na de vaart nog over hebt. Voor mij werkt het stoppen zodra de snelheid inkakt prima, maar ik doe het ook al een poosje... Groeten, Jan.
Het carbon roertje is klaar en ik heb een nieuw kapje gemaakt van 2 lagen 200grams carbonweefsel. Ik ben nu bezig om de romp in de epoxy te coaten en vervolgens te schuren, zodat hij waterdicht wordt en een mooie glans krijgt.
Hi Dirk Jan, Om een mooie laag dikte op te bouwen op je carbon is dit hele mooie Epoxy... XCR Epoxy van easy composite. Ook een vestiging in Nederland. De eerste laag smeer je er op en laat dat 2 uur drogen, het is dan plakkerig en daar kan je dan zonder te schuren een tweede laag op smeren, dat herhaal je tot 3 a 4 lagen. Als het is uitgehard schuur je het waterproef en kan je het polijsten. Je hoeft dit niet af te laken want de Epoxy is UV bestendig. Groet Jan.