Zelfbouw Nitro Cat

Aangezien deze hobby modelBOUW heet, maar waarbij gewoon veel dingen kant en klaar uit de winkel komen...en het koud wordt...
Dacht ik laat, laat ik es echt zelf wat proberen te gaan bouwen, een klein bootje :)

Ik heb hier al een 1m lange cat staan, dus ideetje maak op basis daarvan een 50cm lange houten cat. Maar dan moet ik zelf een bouwtekening maken, en de kans dat daar wat fout gaat is 99%....

Dus mijn vraag, wie weet een (klein) beginnersbootje waarvan boutekeningen bestaan.
Maakt mij bv niet uit of het een mono, cat ofzo is. Als het maar een speedboot ontwerp is.
Weet niet zeker of ik hem bestuurbaar ga maken, maar dan zou het een electro aangedreven model worden.
Nogmaal het gaat mij om de eenfout van het model.

RJ

Groot is niet moeilijker, maar wel moeilijker om opgang te krijgen en te houden.
Dat mono'tje uit mijn laatste post is een heel leuk beginners bootje met zeer goede prestaties.

Plannen omgegooid :oops: . Ik vind catamaran's zo mooi, dus wil ik een cat van ongeveer 70 centimeter bouwen, electro aangedreven.

RJ

Rienk jan, voor een echt mooie cat zou ik Jurriaan vragen om een tekening,
hij heeft een zeer goed varend exemplaar ontworpen en gebouwd :D

Jurriaan mag mij de bouwtekeningen niet meer leveren, het model gaat volgens mij in productie!

Maar geen nood!!

Plannen zijn omgegooid, 67,5cm lange cat. Hoe SMAL hij wordt weet ik nog niet precies (bouwtekeningen komen Vrijdag/morgen), maar ga uit van 18-19cm :o .
Spanten worden van 2mm berkentriplex gemaakt :wink: . En niet te vergeten, motor word misschien de 3,5cc van mijn Kyosho C-1 Cat.
Hoop in het weekend de eerste foto's online te kunnen zetten!

RJ

de cat van jurriaan word zometeen waarschijnlijk gelevert door rbc-kits.
maar er is ook nog kans dat jurr zelf epoxy rompen gaat maken,.

maar inderdaad tekeningen van jurr worden niet meer versprijd.

mvg jaimy

@ jaimy, jep de oude cat heeft RBC kits momenteel
maar het nieuwe model ga ik waarschijnlijk niet zelf maken, dat gaat een duitser doen :wink:

hoezo niet zelf maken :|

welke duitser gaat het voor je maken ?

hoor het wel van je :wink:

greetz jaimy

He ouwe Roldenaar,

Hoe word het met je speedboot.
Ben wel benieuwd naar een fotootje!

Greetings,
een Roldenaar

OJa, ik post alles op het xtream forum, maar nu ook hier even een fotootje!

Dit is het resultaat tot nu toe!

dsc07258_small_112.jpg

ziet er al leuk uit ,ben benieuwd naar de vorderingen ...!

mzzlss
erik

Back