zelfbouw outboard????

zou het mogelijk zijn om een outboard te maken van een auto motorje het hoeft niet hardt te gaan maar ik vind tunnels er erg cool uit zien en heb ook al meerdere zelfbouw zenoah outboards gezien.
als het kan waar moet ik dan opletten heeft iemand enig idee?

dank u voor het lezen.

Een auto motortje is gemaakt en getuned om via een overbrenging te werken.
Dat wil / loopt dus voor geen meter in / op 'n boot.
Binnenin met 'n as naar buiten heeft die geen kracht voor ,
en op 'n K&B staart maakt het niet genoeg toeren.
Maar het idee opzich kan wel , kijk maar in :mijn album op het Duitse forum
Daar staan 3 ombouw projecten.

in een boot heb ik al verschillende auto motoren succesvol gezien. Zou je hem dan niet anders kunnen instellen ofzo?

Op 7 cellen kan je met een 17 wikkelingen motor makkelijk varen zonder vetraging. Met minder wikkelingen kan het ook maar dan moet je boot echt optimaal open. Om meer te weten over electrisch buitenboord varen kan je best Walter Geens eens kontakteren via het xtreme forum (linkje in je ander topic. Je kan hem daar vinden onder de nickname 'brick for brains'.

hej, toen ik gister op intlwaters aan het surven was vond ik een man die een outboard had gemaakt met een vertraging(wat ik wel vreemd vond want het was gewoon een boot motor) zou je dit kunnen doen met een auto motor?????

Waarom zou je al die (dure) ellende aanhalen?
Met die kunststof tandwielen zal het ook niet echt een duurzame oplossing zijn denk ik.
Waarom niet gewoon een outboard kopen die gemaakt is voor het juiste doel? Zo duur is een gebruikte k/b nu ook weer niet.

Een k/b is maar in 1 ding moeilijk en dat is de afstelling.
Als je de weg weet en een klein beetje geduld hebt is er heel behoorlijk aan onderdelen te komen.

zou je ook zelf zo'n "onderstuk" kunnen maken? met alluminium en triplex ofzo, ik heb iemand gezien die het heeft gedaan met een zenoah deed het erg goed geloof ik.

Tenzij je beschikt over een draaibank, frees een berg geduld, ervaring en geld (265 euro voor de Z-drive die je moet slopen en een Zenoah) is jouw idee (Zenoa outboard) gedoemd te mislukken.
Dat projekt met een zenoah, een gesloopte kant-maaier en triplex is ondanks alle goede bedoelingen van de bouwer, ook helaas jammerlijk mislukt.

Bouw eerst maar eens een gewoon rompje met automotor oid. Da's al moeilijk genoeg....

jullie nemen alles wat ik zeg wel serieus dat van die zenoah was een voorbeeld ik wil het met een 2,5 cc auto motor gaan proberen.

Als je zeker weet dat je hiermee verder wilt heb ik nog wel een staartsuk van een electro outboard over (graupner gtx 800). Deze maakt voor de overbrenging gebruik van assen. Als je hier wat mee kan stuur je me maar een mailtje. Zelf een staartstuk maken lijkt mij een bijna onmogelijke opgaaf. Waarom zou je het wiel opnieuw willen uitvinden??

als je geen beschiking hebt over een draai en of frees bank dan is het geen doen

je kunt een motor hebben en een staartstuk of alleen de motor maar deze moete wel aanelkaar gemaakt worden
dit moet stevig en goed uitgelijnd en dat ga je niet reden met een dremel en een boormachine.
en een staartstuk van hout met allu gaat niet werken of je moet een goede knutselaar zijn maar duurzaam is het niet met de krachten die een nitro motor genereerd.

wat Marc al zij bouw eerst eens een boot zonder outboard maar met een inboard dat zal voor een eerste keer moeilijk genoeg zijn.

daarna kun je altijd een outboard bouwen met de juiste gereedschappen.

Groeten Gerjan

Back