Zelfbouw parachute

Ik heb (nog)geen helm
Ga eens naar een speelgoedwinkel en probeer een balletje te kopen van de goede diameter... en dan beetje bij beetje wegknippen wat je niet nodig hebt?
Overigens dragen parachutisten meestal zo'n leren kap. Kan je de delen uitknippen en op z'n hoofd plakken.

Ja, dat doen de "profies";) ook heb ik me laten vertellen:rolleyes:

Maar hij hoeft niet op zijn baasje te lijken zoals bij sommige
http://www.rc-parachute.nl/foto/holzen/images/img_5358.jpg
img_5358.jpg

Plaatje geleend van RCparachute.nl :oops:

zelfbouw

Oorspronkelijk geplaatst door Guus
Ik heb (nog)geen helm

Hoi Guus

Ga een naar een dieren speciaalzaak daar hebben ze meestal wel ballen om daarvan een helm te maken. Met de koppen die ik gebruik moet de diameter van die bal 9cm zijn, en als het kan van siliconen daarmee kun je nog wat wringen en valt noooit kapot.

mvg

ps Eric moet dat nou perse deze foto zijn

ik heb ballen zat van een ballenbad van mijn zoontje, net de goede maat voor de poppenkoppen.

Ik heb nog wel even om een helm te zoeken.:D
De pop is klaar en heb de chute besteld bij TV.
Het duurd ongeveer 3 weken
Dan maar hopen dat het weer weer goed is, dan kan ik wel eens bij jullie komen om eens onder begeleiding te gaan springen met jullie (als jullie dat willen) :confused:

[QUOTE=Guus
Dan maar hopen dat het weer weer goed is, dan kan ik wel eens bij jullie komen om eens onder begeleiding te gaan springen met jullie (als jullie dat willen) :confused:

Maar natuurlijk laat maar weten waneer je tijd hebt dan kunnen we een afspraak maken. Ik zal in ieder geval wel meedoen.
(heb je ook gedacht aan je chute beveiliging?)

Hoi Guus,
Jazeker chute beveiliging dwz dat de pop dmv een microswicth de stroom er pas op komt zodra de pop het vliegtuig verlaat.
Of een andere mogelijk is dat de rugzak dmv een borgpen vergrendeld word en als de pop dan het toestel verlaat dat je dan pas je chute kunt openen.(foto's kunnen volgen als je wilt)

mvg

Een club genoot heeft er al een klaar
Die heeft hij van Jan S overgenomen
Ik heb hem het zelfde gemaakt.
In zijn nek heeft hij een pen in 2 standen en die kan ik zelf los gooien.

nx8o8.jpg

Hier een foto van theo zo heb ik het ook gemaakt

Jep no save fly, anders heeft de sleper het risico dat de chute open gaat als de para onder de kist hangt, en dat vind het toestel niet zo leuk, en de piloot ook niet.

Een club genoot heeft er al een klaar
Die heeft hij van Jan S overgenomen
Ik heb hem het zelfde gemaakt.
In zijn nek heeft hij een pen in 2 standen en die kan ik zelf los gooien.

nx8o8.jpg

Hier een foto van theo zo heb ik het ook gemaakt

Da kleine lusje onder in de foto dat is van het save haakje

Nu gij weer looping

ik heb ook ff een foto gemaakt van mijn eigen rugzak.
ik heb alleen nog geen lijn om aan het model te hangen.
en wat zit er meestal aan het vliegtuig om aan te haken

5efvyw.jpg

Hoi Guus,

Hier de foto's voor de beveiligingvan de chute. En nog een foto voor als je er 2.4Ghz in hebt zitten.
full
full
full

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb er wel 2,4 in zitten
Maar als ik alleen die haak in de rugzak heb moet het toch genoeg zijn
Want als je de 2,4 op hoogte onder spanning zet duurt het wel een tijdje voordat hij reageert
Wandt als je als para wel perongeluk de chute los koppeld gaat de chute toch niet los als de haak in de rugzak zit en aan het model gekoppeld is.

@ pieter
Het is een groot probleem met het forum op rc-parachute

Laatst bewerkt:
ja dat forum krijg ik niet meer aan de praat zonder alles eraf te gooien.
moet nog eens kijken wat ik daarmee ga doen.

en de haak in de rugzak is voldoende, je pop hoeft dan niet uit.

Back