Zelfbouw parachute

Ja dank u,
Het is nu duidelijk voor de stuurlijnen.
Maar als ik het plan van de duitser voor de overige lijnen bekijk namelijk op rij A B C EN D geeft deze wel telkens de maten Van A B C D Maar in frontaal zicht moeten deze toch ook allemaal van buiten naar binnen een andere maat hebben. Of zie ik dat verkeerd en zijn hier de maten van 1 rij allemaal dezelfde.

De lijnen van A zijn hebben alle dezelfde lengte en dat geld ook voor de lijnen B C D die zijn naar achter steeds langer omdat je met een negatieve instelhoek werkt.

Laatst bewerkt:
ok we gaan nu alles eens monteren.
ik laat later nog iets weten over het resultaat.

Wat is de maat eigenlijk voor de gordels vanaf schouder pop tot de 2 ringen die de lijnen van de chute vasthouden. Of is deze maat niet zo belangrijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Jan
Nog even wachten tot het beter weer word dan kan ik de nieuwe chute uitproberen en kijken of hij nog beter is dan de vorige.

Hoi Mannen kunnen jullie mij die afmeting eens door te geven?
Dan kan ik uiteindelijk de chute afwerken.
zie mijn bericht van 22 december

red emperor vliegt niet

Mijn zoon heeft een toestelletje van Nikko Red Emperor gekocht.
Dat ding vliegt van geen kanten. Het komt onmiddelijk met zijn neus naar beneden.
Nochthans is hij een gebreveteerd piloot dus bij hem ligt de fout niet.
Volgens mij kan dat ding gewoon niet vliegen omdat het verkeerd gebouwd is.
Heb toestel terug naar winkel gebracht.

Zijn er nog mensen die met dit toestelletje gevlogen hebben?

Ehhh, dit topic gaat over een zelfbouw parachute, niet over een modelvliegtuig :roll:

(maar toch even reageren ;-) ).

Iets waar Nikko voor staat vliegt per definite niet vanuit de doos, daar is regelmatig wat knutselwerk voor nodig om het wel voor elkaar te krijgen ;-)

Nochthans is hij een gebreveteerd piloot dus bij hem ligt de fout niet
Waarom dan zo`n Nikko geval???

Sorry ben niet zo gewoon om met forum om te gaan.

Hij heeft zich in de winke laten verlijden door dat model.

Afgelopen week kwamen we een mooi Big- lift tegen:) na enig overleg met mijn zoon (tjes) hebben we besloten op deze te gaan gebruiken voor het droppen van onze Para pop.( dus de drop Big)

Er zit een 25 cc motor om dus dat moet geen probleem worden.

We gaan eens kijken of we de komen de weken eens tijd hebben voor het maken van een af werp bakje.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker bezig zo Gijs :thumbsup:

Ben zeer benieuwd, wel leuk ook een paar para`s op Ede :yes:

Ja leuk de big lift is een goed toestel daarvoor veel oefenen en sprongen maken en dan je eigen opgeven voor het NK para die dit jaar van start gaat.(zie ander draadje)

Back