Zelfbouw parachute

ja inderdaad, ik had nog gevraagd of ik ook de losse chute kon kopen, maar dat dezen ze niet. Ze verkopen het netjes in sets, zodoende heb ik nu ook een bril en laarzen bij de parachutist :p

Hopelijk is het spul gauw binnen. Dan nog iemand vinden die het omhoog kan brengen.

edit: klopt, die bouwbeschrijving ken ik. eerst maar eens wachten tot het spul binnen is hoor!

nog even een vraagje: in de bouwbeschrijving wordt gesproken over een schakelaar die de ontvanger uitschakelt zolang deze onder het vliegtuig hangt.
Ik neem aan dat dat is om storing te voorkomen. Is dat nog steeds relevant met gebruik van 2,4GHz apparatuur? Lijkt mij van niet. Scheelt weer een extra systeem, waardoor de bedrijfszekerheid beter wordt.

Ik heb voor een kleinigheidje nog wel een compleet gesneden chute liggen. het is de echte parachutestof en bedoeld voor een chute van 1 meter.

ik ben overgestapt naar de 150cm variant vandaar dat ik het nog heb liggen..

tijdens wedstrijden is het een vereiste dat je in ieder geval 1 safety hebt ingebouwd.
ik heb zelf ook 2,4 ghz en ik laat de pop aan alleen heb ik dus een extra safety ingebouwd op de rugzak. daar zit een oogje met een pin doorheen waardoor de rugzak niet open kan. zodra je de pop dropt blijft de pin aan het vliegtuig zitten en kan de rugzak geopend worden.

blz 7 van deze pdf http://fallschirm.dmfv.aero/hpdocs/pool/downloads/Ausschreibung_2009_GESAMT.pdf

ik neem zelf geen poppen meer mee naar boven die geen veiligheid hebben ingebouwd. Ik heb tot nu toe 3 keer een pop eronder gehad waarvan de chute openging tijdens het vliegen. niet fijn maar wel mee te landen.... safety voorkomt niet alles maar wel een hoop.

Laatst bewerkt:
Jan, bedankt voor het aanbod, maar ik ga nu eerst even voor de Junior.

Qua veiligheid lijkt het me inderdaad wel handig om iets in te bouwen. We zullen tzt wel zien hoe dat pte lossen is.

In deze pdf staan een paar onduidelijkheden. Bijvoorbeeld de afmetingen van de servo's. Ze geven 3 groottes aan met allerlei variaties. Hier kan ik niks mee.

hoe groot moet de stelkracht van de servo's zijn voor een jumpertje wat totaal zo'n 230 gram zou moeten wegen?
Het lijkt mij dat ik voor het deploy-mechanisme gewoon een 9gr servotje kan gebruiken.

Als accu wil ik overigens een 2s360 lipotje gebruiken die ik nog heb liggen. Het totaalgewicht zal dus iets lager liggen dan normaal, waardoor de chute hopelijk iets meer zweeft.

in de junior gebruiken ze onderdeel 5 om de ruimte van de servo in te stellen. 34 of 34,5 mm als ik het zo snel zie. voor het ontgrendelen van de chute gebruiken ze een kleinere.

pfff wat de stelkracht moet zijn in de kleine weet ik niet zo.
voor de grote hebben we minimaal 10 kg nodig om het lekker te doen. ligt er ook een beetje aan wat voor armen erop zitten.

je zou anders horst of theo eens moeten mailen.

gewicht is wel belangrijk. hiermee regel je ook een beetje het vermogen om tegen de wind in te komen. dit kan je aanpassen door plaatjes lood. zo doe ik het ook in de grote. (de duitsers springen meestal met minder wind en hun poppen zijn 150 tot 300 gram lichter). In nederland hebben we wat vaker sterkere wind en vlieg ik dus met een wat zwaardere pop. nadeel voor mij is dan tijdens lichte wind dat ik de snelheid er niet goed uit krijg en dus verder aan moet vliegen.
te zwaar en hij komt recht naar beneden, te licht en hij komt niet tegen de wind in.

Laatst bewerkt:
Het watervliegmeeting wordt elk jaar groter, dus ik denk dat de para meeting ook groter en drukker worden. gezellig we hebben er al zin om een keer te gaan kijken.

Wij zijn ook deze week begonnen met het bouwen van een para pop.
Maar hij moet nog even geduld hebben voor dat hij mag springen.

Groeten Gijs

full

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi kan ik er 1 gaan bestellen,

oha wordt voorlopig niet meer gebouwd door Hans, zijn gezondheid (leukemie) laat het bouwen niet meer toe. Hij hoopt toch wel weer een keer te kunnen beginnen maar het ziet er slecht uit.

Het watervliegmeeting wordt elk jaar groter, dus ik denk dat de para meeting ook groter en drukker worden. gezellig we hebben er al zin om een keer te gaan kijken.

Wij zijn ook deze week begonnen met het bouwen van een para pop.
Maar hij moet nog even geduld hebben voor dat hij mag springen.

Groeten Gijs

full

gaat al de goede kant op. even doorbouwen...

Laatst bewerkt door een moderator:
ik verwacht de Junior vandaag of morgen hier te ontvangen. Is vrijdag op post gedaan bij de oosterburen.

Dat vouwt niet zo soepel en strak als echt parastof dan gaat hij bijna niet in zijn backpack en je moet ook een andere instelhoek hebben als bij een vlieger.

Back