Zelfbouw parachute

klopt inderdaad. Om die reden is het de bedoeling dat die vlieger een parapent wordt.

De parachute schiet nog niet op... is inmiddels al een week onderweg. k mag hopen dat hij nog een keer komt. Is anders wel een heel makkelijke manier om uit je faillissement te komen...

ja, ik wacht nog even af. Hopelijk komt hij vandaag binnen (dat denk ik elke dag).

edit: even gemaild. Hij heeft alleen nog maar de bon van het postkantoor, geen tracktrace nummer dus :(

Laatst bewerkt:
BINNEN!!!

Vanmorgen werd hij eindelijk bezorgd. Door iemand met een normale auto, zal wel weer een of ander klein nieuw bezorgbedrijf zijn ofzo... t ging iig niet via TNT.

de chute is zalmkleurig met rood, niet het mooiste maar wel goed zichtbaar in de lucht. verder zit er een overall bij, laarzen, een hoofd en een bril.
Van de ontbrekende delen (wat triplex en 1,5mm staaldraad) zijn tekeningetjes bijgevoegd.

De toming is zodanig dat alleen de stuurlijnen maar aan de armpjes komen. Dit ga ik dus lekker met 9gr servo's doen.
Hoe ik hem ga laten deployen weet ik nog niet. Standaard gaat dit door de rechterarm omlaag te bewegen, maar dit lijkt met niet ideaal omdat ik het wel prettig vind om op de grond te kunnen controleren of de armpjes bewegen.

ondanks dat ik eigenlijk een ander toestelletje af wilde maken is de parapop nu bijna af. Het binnenwerk volgens de IHL tekening paste niet lekker, dus zelf maar iets getekend en gemaakt. De servo's vormen nogal dominante bobbels op de voorkant van de pop, dus met schilderen van de kop heb ik een travestietenhoofd moeten maken van het bijgeleverd mannenkoppie.

Ook wij hebben van de week weer wat gedaan.
We gaan proberen volgende week de benen af te hebben

full

Laatst bewerkt door een moderator:
full

fotoo!

1 probleempje: de pop weegt nu rond de 100 gram en moet naar de 200. Zonde van het gewicht.

Zo hebben, van de week meer tijd gehad dan afgelopen week.
De benen zitten er aan, ik denk dat de onderbenen nog iets ingekort moeten worden, ( 2cm) andres is de overal te kort.

Binnen kort zijn romp maar eens gaan lijmen.

full

Groeten Gijs

Gijs, eerste sprong weet ik nog niet. Ik ben deze week niet meer verder gegaan aan de para, moest tentamens leren.

Ik wil hem binnenkort eerst maar eens vanaf de tweede verdieping gooien hier thuis. Dus even de chute wat vaart geven dat hij mooi gevuld is en dan loslaten en kijken hoe het vliegt.

Back