Zelfbouw parachute

Hoi Looping,

Ik had het gelezen over de NK para, we gaan eerst maar eens een paar sprongen maken op de Hei bij Ede:-D. en als ons bevald gaan we ook mee doen:). Is zo iets dan ook voor de jeugd

Ik wil van de week beginnen met het maken van het afwerpbakje, dat onder de Big komt
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten??????

Gr Gijs

Hoi Floor
Ja met zo'n wedstrijd kan iedereen gewoon meedoen.
Je moet zorgen dat het bakje een maat heeft 15cm lang 10cm breed en 6cm diep dat zijn de binnenwerkse maten en de hoeken aan de binnenkant verstevigen met driehoeklatjes.
De bodem zou ik groter maken naar een zijkant toe want daar kun je dan je servo inmonteren.
Als je foto's wilt ga maar eens naar rc-parachute.nl eerst naar techniek daarna parabakjes

Laatst bewerkt:
bakjes

Voorbeeld van mijn bakjes.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga zo aan de gang weer met de nieuwe Lazy Bee,maar moet jij onderhand ook niet beginnen aan die Beech anders komt hij ook nooit af.(en hier sneuwt ut ok)

Kijk eens aan dat zijn mooie foto,s.<O:p</O:p
<O:p</O:p
Ik ben helaas nog niet echt opgeschoten de tijd ontbreekt bij mij de laatste weken.<O:p</O:p
<O:p</O:p
Maar het komt allemaal goed.;) <O:p</O:p
Groeten Gijs<O:p</O:p<O:p</O:p

Maar je hebt nu wel voorbeelden voor je bakjes die zullen toch wel klaar zijn tegen de tijd dat het goeie weer begint.

Heren, hopelijk breek ik hier niet op de verkeerde plek in in dit draadje.
Ik ben benieuwd of een omgebouwde 'Action Man'ook bruikbaar is om mee te springen.
zoiets ald op deze site: RC Paramodels, de 'skydiver' met 1m. chute.
Ik wil er in eerste instantie een paraglider van maken.

Of mmisschien heeft een forumlid een dergelijke pop en kan wat ervaring delen?

Ik denk het niet want je zult er niet alle electronica er in krijgen en daar komt ook nog bij het aansturen van de armen,of dat wel zal lukken dan zal zijn goddelijke lijf wel te klein zijn.

Hoi Looping

Dat is waar, bedankt voor je foto,s als het mogelijk is probeer ik het bakje onder de Big-lift te plaatsen maar ik moet nog even kijken of dit mogelijk is.

Gr Gijs

Hallo,

Op de site lijkt het erop dat hij alles er toch in gepropt krijgt:
Vooral de silicone 'elastic zones' vond ik wel een aardige vondst. Eindelijk eens 'Plastic surgery' met een doel.
Bij de landing blijft alles heel.
Skydiver06.jpg

Chuteservo.jpg

Is wel passen en meten...

Laatst bewerkt:
full
Hoi Floor

Probeer wel dat bakje onder het zwaartepunt te plaatsen anders wordt hij staartlastig,
en kijk ook even naar de uitlaat of hij de pop niet vet maakt anders een resopijp erop krijg je ook nog meer power.

Het ziet er wel mooi uit voor de zomeravond als er nagenoeg geen wind zal staan maar de ervaring die we hebben leert dat die poppen wel degelijk harde landingen kunnen maken.en dan praten we nog niet als de chute niet open gaat dan is het maar goed dat ze een overall aanhebben.

Ik heb vanavond even gekeken maar het bakje moet wel aan de zijkant komen anders komen de neus van Govert op de grond.:rolleyes:
Misschien een rare vraag :(maar maakt het uit of het bakje aan de rechter of aan de linker kant komt:confused:

full

ik zou als het over 1 para gaat er in het minder onder hangen, indien dit echt niet gaat, zou ik hem aan de rechter-kant hangen ivm het motor koppel.
Let er bij het opstijgen op dat je de "sleper" niet te snel lostrekt ,vanwege het extra gewicht heeft het vliegtuig meer snelheid nodig om te kunnen vliegen. begin al iets met de rolroeren de "zware kant" te liften tijdens het snelheid maken.
Mijn eerste start met mijn TC piper met 1 para was ook bijna de laatste.
Als ik moet kiezen veel liever 2 para's tegelijk eronder , dan 1 alleen.

of je maakt je landingsgestel iets hoger.....

maakt niet uit aan welke kant je de bak hangt. Met vliegen merk je het wel maar dat is een paar vluchtjes wennen.....
ik vlieg met mijn big lift met 1 of 2 poppen. Het ligt er een beetje aan hoever de pop naast het vliegtuig komt te hangen.
en inderdaad genoeg snelheid maken..

Back