Zelfbouw Quad, met eigen UAV controller op basis van Arduino Due

Dat is wel heel vreemd. Maar goed, soms kan je er niets aan doen en moet je zoeken naar een andere oplossing. En volgens mij gaat jou dat wel lukken :thumbup:

Dat zeker, ik geef niet snel op :)

Gekke is dat ie met andere firmware (simonK) hetzelfde doet, alsof ie de waardes blijft houden in de EEPROM, zelfs met een full erase van de atmega8

Quite annoying, maargoed in ergste geval vervang ik de ESC :P

PCB's binnen, en alvast GPS, bluetooth en sensor board op gesoldeerd :)

1400683300.jpg

Ziet er mooi uit :thumbsup: Alleen die sensoren steken er een beetje buiten.... oriëntatie foutje? ;-) Geen probleem natuurlijk maar het valt wel een beetje op. Je kan de het sensorbord ook op de kop monteren en in de software de boel inverteren. Dan heb je ook gelijk de versnellingssensor wat meer naar het midden toe.

Update:
Helaas deed de GPS module het niet, dus zit ik te wachten op een nieuwe.
Voor het sensorbord ga ik een adapter maken van protoprint, om zo hem meer in het midden te zetten.

Dat is jammer dat ie het niet doet. Je hebt hem hopelijk wel voorzien van de juiste spanning? Mijn gps werk vrolijk op 3,3V en heb daar tijdens een tekort aan koffie 5V op gezet. Gelukkig heeft ie het overleeft. Altijd lastig dat de meeste sensoren op 3,3V werken :-(

Tja, het prototypen hoort er nu eenmaal bij ;-)

De Due werkt alleen maar op 3.3 Volt, enige wat op 5 Volt zit is de toevoer naar de receiver, die krijgt 5V van de bus , de rest alles op 3.3V

Helaas weinig, pakketje is iig binnengekomen deze week, maar door omstandigheden helaas ff weinig tijd gehad om verder te gaan, hoop maybe komend weekend weer wat te doen :)
voor de sensoren ga ik een adapter printje maken zodat ie in lijn komt met de Quad, en in het midden zit, hoef ik ook geen waardes om te draaien :)

Back