Zelfbouw quadro dji

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om voor het eerst een quadro helicopter te maken, gewoon omdat het me mooi lijkt. Nu ben ik al een tijdje aan het rondneuzen, maar ik kom er nog niet helemaal uit wat ik precies nodig heb.

Ik zat eerst op hobbyking te kijken naar een turnigy talon, maar ik las op dit forum dat die niet al te stevig was.

Nu kwam ik van DJI ook leuk spul tegen, en het frame ziet er erg stevig uit. Maar wat heb ik allemaal nodig om zon qaudro copter in de lucht te krijgen?

En hoe weet je wat voor type motoren, esc's ed je nodig hebt?

Met vriendelijke groet,

Thomas Visch

Vanuit gaande dat je helemaal nieuw bent in de hobby en std de copter de lucht in wilt krijgen:

minimaal 4 kanaal systeem
Accu + lader
Frame
Motoren
ESC's
Controller (deze kan elk gewenst type platform wezen, de DJI meest hassel free)
...en nodige gereedschap.

Hiermee zou je al uit de voeten moeten kunnen komen.
Het specifieke gedeelte zoals motor en esc type is weer afhankelijk van wat je met de copter wilt gaan doen.

Oké, zover was ik ook ongeveer. Alleen vroeg ik mij af waar ik op moet letten kwa waardes. En waar kopen jullie je spullen?

Is een dji board aan te raden voor een beginner? Of kun je dan beter een goedkoper board nemen? Ik ga er namelijk vanuit dat zon board niet zo snel kapot gaat..

Ik wil met mijn quadro voornamelijk ervaring opdoen, en wil dat de stabiel maar snel is.

Back