zelfbouw RC tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door marty5456, 4 jun 2009.

  1. marty5456

    marty5456 Guest

    hallo,

    ik ben nieuw hier en ik zit met een vraag, namelijk ik ga zelf een RC tank (pantserwagen zonder koepel) maken en nu weet ik niet zo goed hoe ik deze aan het rijde krijg. ik wil graag dat hij naar voor, achter, links en rechts kan meer hoeft nog niet. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doe. vooral de benodigde spullen en hoe ik deze aan moet sluiten.

    de tank met de rupsbanden er al aan gaat uit eindelijk ongeveer 15 kilo wegen zonder allen spullen voor de besturing en aandrijving erin (zelf zat ik te denken aan de motoren van een elektrische rolstoel) alvast bedankt.

    groet,
    martijn
     
  2. Marc M

    Marc M Guest

    Hallo Martijn,

    Leuk dat je zelf een tank wil bouwen.
    Tips om goedkoop aandrijvingen, rupsbanden e.d. zelf te maken kun je vinden op R/C Tank Combat - How-To Articles

    In welke schaal wil je gaan bouwen?

    Groeten,

    Marc
     
  3. marty5456

    marty5456 Guest

    hallo

    hij heeft niet egt een schaal hij word ongeveer 1 meter groot.
    de rupsbanden heb ik al ik hoef allen te weten wat ik nodig heb voor de besturing.
    alvast bedankt.

    groet,
    martijn
     
  4. denman

    denman

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Op de Veluwe
    Hallo martijn,

    Je zou snelheidsregelaars kunnen kopen die de motoren aansturen.
    Maar weet niet of die genoeg ampere kunnen leveren voor een rolstoelmotor.
    Zelf was ik bezig om zelf een regelaar te maken voor in me tiger1, maar dat is nog niet zo'n suc6:mad:

    Wat voor rupsen ga je gebruiken?

    Groeten,
    Dennis
     
  5. marty5456

    marty5456 Guest

    hallo,

    bedankt voor je reactie ik heb na een lange tijd zoeken heb ik toch nog iet over een besturing gevonden. ben nog steeds aan het zoek naar nog wat verduidelijking.
    ik zat ook te denken aan wat lichtere motoren met wat minder kracht (vooral wat kleiner). ik heb al verschillende tanks gezien met EV warriors maar deze komen volgens mij uit Amerika en ik zou niet weten waar ik die hier zou kunnen krijgen. als iemand hievoor nog anderen tips heeft over dit soort motors die ik hier in Nederland gewoon kan krijgen, graag!

    de rupsen zijn van een soort transportband.

    groet,

    Martijn
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2009

Deel Deze Pagina