Zelfbouw speedboot, opzoek naar motorblok

• Topicstarter Topicstarter Jelle-
  • Startdatum Startdatum
J

Jelle-

Guest
Ik wil zelf een rc speedboot maken, maar als eerst ben ik op zoek naar een goed motor blokje.

Het moet gewoon een benzine motor zijn van bijv. een grasmaaier of iets dergelijks, wie kan mij vertellen waar ik die kan vinden ?

Bijvoorbeeld een type of iets waar ik op kan zoeken op marktplaats....

Ik heb nog geen boot :)

Daarom wil ik eerst de motor, dan maak ik daar om heen een boot, wat is bijvoorbeeld een veel gebruikte motor van ca 50cc?

Volstaat bijvoorbeeld een puch maxi blok, of is daar het tourental te laag van ?

Beter een Zenoah 230/260. Véél meer snelheid uit te halen dan zo'n blok.
Goed gebouwde boot + hardware met een Zenoah 260 PUM haal je al zeker de 75kmh.

Beste Jelle,

Als je een snelvarende boot wilt bouwen zou ik toch even gaan kijken naar andere powerbronnen dan een puchmax motorblokje.
Verder bepaald de romp en de uitvoering hiervan welke powerbron er gebruikt kan worden.
In een boot heb je niet erg veel koeling voor de motor door lucht stromingen, om deze reden is het gebruik van lucht gekoelde motoren erg klein.
Ik raad je dan dus ook aan om aan een marinamotor te gaan denken.

kijk hier maar eens naar, :D

www.zenoah.com

Deze is bij www.2brothersrc.com in de aanbieding, KZ G231 Pum

een leuk motortje kost niet zo heel veel 299 euro :hammer:

veel succes met je project.

Een luchtgekoelde motor kun je prima in een speedboot monteren. Zolang je maar zonder kap vaart en de geforceerde luchtkoeling laat zitten. Een goedkoop blokje (Zenoah GD2 RC230 of een Solo) kun je op marktplaats.nl vinden. Al het andere 50cc werk (brommerblok) kun je vergeten of je zou een pocketbike motor kunnen gebruiken. Die moet je ook aanpassen en waarschijnlijk ga je toch meer lol hebben van een 23-26cc blokje. Groter is namelijk zeker niet sneller.

Maurits zei:
Beter een Zenoah 230/260. Véél meer snelheid uit te halen dan zo'n blok.
Goed gebouwde boot + hardware met een Zenoah 260 PUM haal je al zeker de 75kmh.

eey

je moet ook aan je budget denken he
tuurlijk een pum is leuk/snel maar kost ook wat he

Soms is het beter om even te sparen, dan in een opwelling iets te gaan kopen
bij de boten hobby gaan vaak mensen de mist in door 'een koopje' te kopen, wat vervolgens helemaal niks blijkt te zijn

Kijk goed rond wat je precies voor ogen hebt, monohull, hydro, catamaran? wil je op ruig water of zal je vaker op vlak water varen?
Wat voor mogelijkheden zijn er in de buurt om te gaan varen, grote boten zijn leuk, maar als je elke keer ver moet rijden is ook niet alles

kijk lekker rond zou ik zeggen en stel je vragen gewoon, er zijn genoeg mensen die je hier kunnen helpen

succes!

ik heb een motor van een grasmaaier te koop.
Het is een honda 5.5,
en ik vraag er 75,00 euro voor.
Graag snel reageren.
Groeten. Job

Pfffff...... Een schoolvoorbeeld van kindervakantietijd ......

Kan Robert tijdens de schoolvakanties de aanmelddingen niet ff tijdelijk op slot gooien :?::?:

Back