zelfbouw tank bt

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door renemec, 13 nov 2014.

  1. renemec

    renemec

    Lid geworden:
    7 jul 2014
    Berichten:
    13
    He ik wil zelf een soort bt2 tank gaan bouwen van zon 80 cm .
    Plannen heb ik al geruime tijd liggen maar ik raak ik de knoop met het rc gebeuren.
    Ik dacht an deze zenderkit
    JAMARA Zenderset SCX 2.4Ghz
    En ik heb wel een paar 12 v accus
    En dacht aan deze motoren.
    Team Orion Combo Neon 2700kv & Waterproof 45A regelaar
    Kan iemand mij helpen?

    Hier een snelle schets[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Als je dit project tot een goed einde brengt dan doe ik m'n petje voor je af maar met enige omzichtigheid wil ik toch het volgende zeggen: "Bezint eer je begint'.
    Zo'n tank helemaal zelf maken is echt niet te onderschatten hoor en ik hoop dat je toegang hebt tot enige machines en daarmee bedoel ik minstens een draai- en freesbank want die ga je hard nodig hebben als je alles zelf wilt gaan maken. Aangezien je zo'n project wilt gaan beginnen ga ik er vanuit dat je ook de kennis in huis hebt om dergelijke machines te bedienen. Of het moet zijn dat je een plastieken model gaat maken... ... ... ... .


    Alles hangt een beetje af van de schaal waarin je je tank wilt gaan maken. In een 1/6 heb je uiteraard heel wat meer plaats dan in bv een tank op 1/16 of 1/10.
    Maar als basis kan je er vanuit gaan dat je al de volgende items nodig hebt:

    Snelheidsregelaar(s) voor de hoofdmotoren, motor en regelaar voor de koepel, geluids- en rookmodule.

    Heb je ook al enig idee hoe je de rupsen wilt gaan maken? Of ga je die in hun geheel kopen? Hou er rekening mee dat dit geen goedkope dingetjes zijn. Metalen rupsen op schaal 1/6 bijvoorbeeld kosten al gauw rond de € 1000,00.

    Wat is de voltage waarop je tank gaat rijden? Misschien kan je eerst wat meer info geven betreffende je project zodat het voor ons ook makkelijker is om je op weg te helpen? Nu is het voor ons ook een beetje gissen... ... .
     
  3. renemec

    renemec

    Lid geworden:
    7 jul 2014
    Berichten:
    13
    Mijn idee is om een snelle tank te maken in de lijn van een bt2 maar dan met lagere achtkant.
    Deze zal van hout worden.
    De accus die ik heb zijn 12v.
    En de rupsbanden ga ik zelf maken van aluminium of rvs.
    Ik heb ook de toegans tot een frees en draaibank.
     

Deel Deze Pagina