Zelfbouw turbine/of helpen

• Topicstarter Topicstarter klaps
  • Startdatum Startdatum
K

klaps

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ben al jaren gefascineerd door turbinevliegen. Nu was mijn vraag of er iemand op het forum is die mij meer info kan geven over het bouwen van een turbine. Want ik ben nog maar 16 jaar en heb het geld niet voor een turbine. Of miss dat er ook iemand is die me bij het bouwen kan bij staan.

Mvg Geert :D

Kan je met een pulse jet ook een f-16 ofzo aansturen in de plaats van een ducted fan motor??

mvg Geert

Of is er misdschien iemand op het forum die mij een turbine wil maken??

mvg Geert

zelfbouw turbine is bijna net zo duur als 1 kant en kalar kopen. Dus als jij 2000 euro hebt is er vast wel iemand ;)

voor je dat geld bij elkaar hebt ben je al heel wat krantenwijkjes verder 8O
een suikeroompje wil ook wel eens helpen. :D
maar niet getreurd hoor, als je het echt wil dan kan het, maar ik zou eerst de juiste kennnis vergaren en heel goed leren vliegen,voor je aan zo,n project begint.
sucses

Er staat in dit turbineforum al aardig wat informatie over het zelfbouwen van zo`n motor. Daaruit kun je al een beetje opmaken dat dit niet zo eenvoudig is. Voordat je aan zoiets begint zul je dus eerst de nodige kennis moeten opdoen. Ik zelf ben ook erg onder de indruk van die techniek maar zal er nooit zelf een gaan bouwen omdat ik daar niet de middelen en kennis voor in huis heb. Jij kunt het beste eerst gaan modelvliegen met brandstofmodellen en als dat bevalt gaan sparen voor zo`n stukje high-tech.

Inderdaad, niet lopen voor je kunt wandelen.

Een pulse jet is ten andere geen alternatief voor een echte turbine. Geen gasregeling, omslachtige startprocedure en een kabaal waar je nergens meer mee terecht kan tenzij je je lokale club binnen de kortste keren wil zien opgedoekt worden.

Stevo

Een pulse jet maakt enorm veel kabaal en is niet meer van deze tijd, ik heb het vaak gezien en dit is ook niet eenvoudig, de piloot moest pilletjes slikken voor zijn model werd gelanceerd, nadat de motor aansloeg hadden zij nog 5 seconden om het model te lanceren met een katapult en een lanceerbaan omdat anders de motor zou smelten. een pulse-jet krijgt namelijk pas voortstuwing als het model snelheid heeft.

Rhelie zei:
een pulse-jet krijgt namelijk pas voortstuwing als het model snelheid heeft.

Ik denk dat je in de war bent met een ramjet motor. Een pulse-jet motor heeft geen snelheid nodig om stuwkracht te leveren.

Back