Hallo,
Ik wil graag een jet turbine zelf maken, ik heb hier een aantal vragen over, mogelijk kan iemand mij een paar antwoorden geven.
Ik wil de turbinebladen zelf uit een turbo gebruiken, zou het beter zijn om een eigen shaft te maken waar deze op zitten, of de shaft van de turbo her te gebruiken?
Ik heb gehoord dat ik keramische lagers nodig heb voor de rotor, zijn hier verder nog aandachtpuntjes waar ik rekening mee moet houden? En kan iemand een link ofzo geven met wat voor iets ik nodig zou hebben? (De huidige shaft van de turbo is ene kant 5mm en andere kant 8mm)
Is het prima om voor de eerste testen en prototype gewoon gas te gebruiken? (Dus niet om mee te vliegen, maar puur voor testen op werking)
Hoe zit het uitbalanceren van de rotor, is dit iets wat ik zelf kan doen? Of is dit niet nodig omdat ik de rotorbladen van een bestaande turbo gebruik (ik neem aan dat deze gebalanceerd zijn)
Groetjes,
Bart
Ik wil graag een jet turbine zelf maken, ik heb hier een aantal vragen over, mogelijk kan iemand mij een paar antwoorden geven.
Ik wil de turbinebladen zelf uit een turbo gebruiken, zou het beter zijn om een eigen shaft te maken waar deze op zitten, of de shaft van de turbo her te gebruiken?
Ik heb gehoord dat ik keramische lagers nodig heb voor de rotor, zijn hier verder nog aandachtpuntjes waar ik rekening mee moet houden? En kan iemand een link ofzo geven met wat voor iets ik nodig zou hebben? (De huidige shaft van de turbo is ene kant 5mm en andere kant 8mm)
Is het prima om voor de eerste testen en prototype gewoon gas te gebruiken? (Dus niet om mee te vliegen, maar puur voor testen op werking)
Hoe zit het uitbalanceren van de rotor, is dit iets wat ik zelf kan doen? Of is dit niet nodig omdat ik de rotorbladen van een bestaande turbo gebruik (ik neem aan dat deze gebalanceerd zijn)
Groetjes,
Bart