Beste RC-ers
na alle waarschuwingen over de slechte aard van Carbon. was ik toch wel wat bevreesd om er aan te gaan werken. maar ik heb qua veiligheidsmaatregelen geroeid met de riemen die ik had.
nu ik heb de volgende dingen van Carbon gemaakt.
op de schumacher mission 2 zitten bij de bumper 2 plastic platen die hem bij een houden. dit vond k persoonlijk nog al zwaar en heb ik dus vervangen voor 2 Carbonnen
daarna ben ik verder gegaan met mijn upperdeck. aangezien ik vind dat de schumacher auto's nog al wat chassis tweak hebben heb ik gekozen om het upperdeck dicht en dus zo stijf mogelijk te houden.
daarna ben ik gaan kijken naar de achter body steunen... deze vind ik nog al onhandig geplaatst... eerst had ik het plasticen plaatje na gemaakt uit Carbn, maar hier was ik nog niet blij mee, en heb ik de body steunen dus in mijn demperstay's verwerkt.. na veel tekenen,meten, en overleggen zijn ze erg goed gelukt en al met al het belangrijkste symetries.
goed voor de kenners onder ons: zoek de 14 verschillen :lol:
de originele mi2:
mijn mi2
ik zal even aan geven wat ik de laatste maanden allenmaal veranderd heb:
andere, bredere bumper
Carbonnen onder bumper steun
Carbonnen boven bumper steun
andere body postst voor
One Way Differentieel ligter gemaakt
Diff Bulkheads uitgevijld en dus ligter gemaakt
stuur inrichting veranderd waardoor ik acurater stuur.
Servo verplaatst en gedraaid waardoor ik ook acurater stuur
Transponder strip van plastic vervangen voor Carbon
Carbonnen upperdeck gemaakt
Batterey strip ligter gemaakt
Achter diff ligter gemaakt
Achter demper steun van Carbon gemaakt
Achter Body steunen verwerkt in mijn shock tower
al met al voor mij een geslaagde week. nu ben ik nog bezig met het ontwerpen van een nieuwe bodemplaat. ik heb er voor gekozen om deze te laten CNC frezen, omdat het maken er van toch te riskant is, je hoeft maar 1 gat verkeerd te boren en je kunt je volledige plaat weggooien.
ik moet nog even kijken hoeveel mijn auto nu weegt na al dat geknutsel. maar hij woog voorheen 1630 gram
Groet Robo