X
xazza
Guest
Goedendag vaarders,
Ben afgelopen winter weer aan het knutselen geslagen en een nieuw bootje gebouwd.
Hij ziet er behoorlijk lomp uit maar vaart super.
Na de Mite en Cat toch maar gekozen voor een V romp en dan één met een zeer hoog dek.
Hij is gebouwd uit balsa met als bescherming 2 lagen polyesterhars alleen balsa is nogal kwetsbaar.
De bodem was het voorbeeld van een ander goed varend bootje, ik heb hem gebouwd zonder tekening. Uittekenen op het balsa, uitsnijden en plakken maar.
Het vaargedrag is verbluffend, ik kon hier de snelheid er wel goed in krijgen.
Beter dan de Cat en Mite.
Op bijna volle snelheid heeft ie watercontact op de laatste 6 centimeter van de romp.
specs:
2x speed 480.
2x hydroprop 34mm
2x lipo accu 11.1 volt 1500 Mha (20C)
graupner regelaar V60
Geen waterkoeling! koeling door een grote opening boven in het dek.
Motoren voorzien van alu. koelribben.
Lengte 74 cm, hoogte 14 cm.
Vaarklaar gewicht 892 gram.
De temperaturen blijven binnen de perken, het probleem is alleen dat ik nu nog niet voluit kan varen omdat hij zo licht is dat de voorkant gevaarlijk ver omhoog komt.
De snelheid ga ik meten zodra ik voluit kan varen, die houden jullie nog tegoed.
Hij knalt iig. mijn zoontjes bootje voorbij die 43 km/h haalt.
ps. de striping gaat er weer vanaf, vindt ik niet zo'n succes.
Groet,
[/img]
Ben afgelopen winter weer aan het knutselen geslagen en een nieuw bootje gebouwd.
Hij ziet er behoorlijk lomp uit maar vaart super.
Na de Mite en Cat toch maar gekozen voor een V romp en dan één met een zeer hoog dek.
Hij is gebouwd uit balsa met als bescherming 2 lagen polyesterhars alleen balsa is nogal kwetsbaar.
De bodem was het voorbeeld van een ander goed varend bootje, ik heb hem gebouwd zonder tekening. Uittekenen op het balsa, uitsnijden en plakken maar.
Het vaargedrag is verbluffend, ik kon hier de snelheid er wel goed in krijgen.
Beter dan de Cat en Mite.
Op bijna volle snelheid heeft ie watercontact op de laatste 6 centimeter van de romp.
specs:
2x speed 480.
2x hydroprop 34mm
2x lipo accu 11.1 volt 1500 Mha (20C)
graupner regelaar V60
Geen waterkoeling! koeling door een grote opening boven in het dek.
Motoren voorzien van alu. koelribben.
Lengte 74 cm, hoogte 14 cm.
Vaarklaar gewicht 892 gram.
De temperaturen blijven binnen de perken, het probleem is alleen dat ik nu nog niet voluit kan varen omdat hij zo licht is dat de voorkant gevaarlijk ver omhoog komt.
De snelheid ga ik meten zodra ik voluit kan varen, die houden jullie nog tegoed.
Hij knalt iig. mijn zoontjes bootje voorbij die 43 km/h haalt.
ps. de striping gaat er weer vanaf, vindt ik niet zo'n succes.
Groet,