Zelfbouwproject electro monstertruck. - Wie geeft mij ervaren advies? -

Hallo,
ik hang al een gehele tijd hier rond op het forum. Ik zit ook veel op de bigscale fora, omdat ik een bigscale offroad heb, waar ik nogsteeds erg blij mee ben!
Ook vlieg ik met een electro heli, de t-rex 450 se v2, waar ik nogsteeds erg druk mee ben.

Al een hele lange tijd ben ik best wel geintresseerd in electro monstertrucks/crawlers. En nu ben ik van plan binnenkort een monstertruck zelf op te bouwen.
Het mag dus een zelfbouwproject worden, en bezuinigen daar doe ik niet aan. Dus het mag wat kosten..
Ik zou graag aan jullie willen vragen om mij te helpen.
De bouw moet ongeveer hier op gaan lijken. (zie foto)

Juggernaut_front.jpg

Juggernaut_bag.jpg

Ik zal in het kort even omschrijven wat ik wil aan de truck:
- Vollidig aluminium en/of carbon onderdelen.
- Hoog en breed!
- Aluminium velgen met mega banden.
- Sterke sturing.
- Krachtige motor!

Echt iets in de richting van deze foto dus..
Het moet een echt een beest worden, en voor mij is het altijd erg belangrijk dat het een heel hoog show gehalte heeft! Maar hij moet het natuurlijk goed doen zodat hij menig mensen zal verrassen..
Weten jullie wat voor een truck dit is op de foto's, of waar hij van is samengesteld?
Liefst wil ik een zo groot mogelijke schaal, maar wel electro! (Lees 1:5 bigscale heb ik al, dus ik dacht aan 1:8 of 1:10.)

Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
carbon is onzinnig op een crawler. mischien het bovenste chassis, maar bedenk dat een crawler met bijvoorbeel compleet aluminium assen, wielen etc. etc. het beter doet. veel gewicht moet je onderaan hebben!! mischien alles boven de wielen van carbon? zal er wel mooi uit zien.

en verder, wat voor moeglijkheden heb je? dan kunnen we daar rekening mee houden

carbon is onzinnig op een crawler. mischien het bovenste chassis, maar bedenk dat een crawler met bijvoorbeel compleet aluminium assen, wielen etc. etc. het beter doet. veel gewicht moet je onderaan hebben!! mischien alles boven de wielen van carbon? zal er wel mooi uit zien.

en verder, wat voor moeglijkheden heb je? dan kunnen we daar rekening mee houden

Aluminium is ook perfect, maar let wel ik bedoel niet dat ik een crawler wil bouwen, maar ik wil eigenlijk een monstertruck zoals op de foto met de lichte eigenschappen van een crawler. Dus hij moet redelijk goed in de vering zitten zeg maar..
Ik wil eigenlijk gewoon een mooie robuuste monstertruck zoals beschreven in de beginpost.
Maar carbon bovenkant zou een optie kunnen zijn, enkel ben ik totaal niet op de hoogte van de mogelijkheden.. Ben meer op de hoogte van bigscale haha.

En ja wat bedoel je met de mogelijkheden die ik heb? Is dat financieel gezien, of hoe bedoel je dit?

Waar lees jij dat het puur een crawler moet worden :?
Ik lees alleen monstertruck/crawler, en dan denk ik aan meer aan iets als www.monsterjam.nl

Vind de wagen persoonlijk ook ietwat onzinnig.
De cabine op 50CM hoogte, maar door zeer laag hangende bodemplaat maar een bodemspeling van nog geen 5cm
Maar das persoonlijk .

Wat me niet duidelijk is :
Je noemt het een zelfbouwproject.
Maar moet het een bouwdoos met hop-ups worden, of wil je alle onderdelen zelf gaan maken ?

Anders kijk eens naar een tamiya 350 highlift met berg hop-ups ?

mooier spul als dit is er niet zie link.

RC4WD - The Ultimate RC Products

Deze website, hier staan mooie spullen op, maar óók dit is weer bijna alleen maar crawler gerelateerd.. En dat is echt niet wat ik zoek. Het is inderdaad zoals "heuveltje" zegt géén crawler, maar meer een monstertruck..

@ heuveltje,
Het moet inderdaad geen crawler worden, maar een monstertruck. Dat is goed gelezen en gezien. Ik vind dit gewoon een erg mooi uiterlijk, en wil zelf toch wel zoiets proberen op te bouwen.
Maar ik heb dus niet de mogelijkheid om zelf dingen te maken, het zal dus van hop-ups gedaan moeten worden. En eigenlijk is een 350 highlift ook niet wat ik zoek..

Ik dacht zelf dat de basis van truck op de foto in de beginpost een Juggernaut 2 was, en dat is eigenlijk meer de richting die ik op wil. Een flinke monstertruck zoals de Juggernaut, maar dan volledig upgraden tot een model zoals op de foto!

Is het wat duidelijker? Wie weet er iets? Een goede setup, basis of flink wat hop-ups...

De hele kap is van een tamiya f350 highlift, vandaar dat ik die vermelde
033.jpg

kwa looks kom je al snel uit op een
tamiya juggernaut of tamiya Clod Buster/
juggernaut2.jpg

header_1.jpg

Tamiya America RC Super Clod Buster Kit
Er zijn of waren iig ook 3rd party metalen chassis enzo voor te krijgen. en dat is waarschijnlijk wat ze hier gedaan hebben, en gedeeltelijk zelf gemaakt ofzo.

Of iets als een tamiya txt-1
08.jpg

(hier als crawler_

Kwa race-performance zijn ze trouwens een allemaal ramp, dit ten gevolge van het hoge zwaartepunt dat je automatisch krijgt met zo'n ontwerp

De hele clou van dit soort dingen is de juiste hop-ups vinden, en veel geld uitgeven.
Maar het bouwen is een karweitje van een halve dag, dus om dat nouw een "zelfbouwproject" te noemen :)

Laatst bewerkt:
Lars,

De truck op de foto is een Tamiya Juggernaut 2, de assen en de bak zijn rood geverfd.

Het chassis is van NEW ERA

De banden en velgen zijn van IMEX

De dempers van Integy (denk ik) net als de alu stuurblokken die erop zitten.

De bumper voorop de kap is zelfbouw en zo te zien zitten er verbreders op. Die kunnen van diverse merken zijn, ik heb goede ervaringen met ThunderTech Racing (TTR).

Zoek op de site van RC4WD maar eens bij de onderdelen voor de Juggernaut, Clodbuster of TXT1, daar zitten veel mooie monstertruck spullen bij.

Ken je de site Welcome to RCMT.net with the Original R/C Monster Truck Forum Heel veel RC Monstertrucks, veel te lezen en veel plaatjes.

Succes

Jasper

Laatst bewerkt:
een andere auto met mooie onderdelen (de assen) is de Kyosho Mad Force. is een nitro montertruck met een 3.5cc motor. de assen zijn mooi robust opgebouwd. :)

een andere auto met mooie onderdelen (de assen) is de Kyosho Mad Force. is een nitro montertruck met een 3.5cc motor. de assen zijn mooi robust opgebouwd. :)

Volgens mij ook verkrijgbaar als elektro wagen (99% zeker) EDIT even nagezocht maar begin nu ernstig te twijfelen. Dacht dat ik een EP ooit op ebay had gezien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk inderdaad ook dat het een juggernaut is.
Ik kan op mp een 2e hands juggernaut II overnemen van iemand, prijs is redelijk denk ik, maar er zitten servo's e.d. bij.
Ik ga eerst eens kijken wat het is, als het dan iets is, dan bouw ik hem volledig om naar mijn smaak. Hij moet in ieder geval electro worden, nitro is niks voor mij, als dat afstellen.. Echt niks voor mij nee..
Chassis "new era" komt er dan op, integy shocks en een verbredingskit + verlengingskit, ook de imex wielen + alu wielen. En misschien ook wel zo een F350 kap, vind ik namelijk wel mooi opzich.
Ik ga eens kijken of het iets word!
Als jullie nog meer tips, links of andere ideeen hebben, dan hoor ik ze heel graag. Links naar alu onderdelen enzo of wat dan ook, zijn altijd welkom!!

@Heuveltje De kap zat eerst op de Juggernaut 1 en 2 en veel later pas op de highlift.

@SCRT De electro versie is de Twin Force. Super ding, ik heb er eentje staan, maar lastig te vinden net als de meeste auto van Kyosho :((.

@Lars. LET OP je MOET de Juggernaut 2 hebben. De originele versie had namelijk erg veel problemen met de tandwielen, 1 ritje en alles kapot als je pech hebt. Natuurlijk zijn er mensen die al jaaaaren ermee rijden en geen problemen hebben maar die zijn eerder uitzondering. De 2 versie is te herkennen aan het opschrift 2000 op de assen en op de tandwielkast in het midden!!! Als je toch alles gaat verbouwen dan kan je ook kijken naar een TXT-1, bijna dezelfde auto maar ander chassis en kapje. Wielbasis is wat langer dus de assen tussen de tandwielbak en assen ook.

Er zijn behalve het chassis van NEW ERA nog heel veel andere te koop. Kijk maar eens rond op RCMT. Het chassis van NEW ERA is wel mooi maar erg zwaar, behoorlijk aan de prijs en niet altijd even netjes gemaakt.
Op een Juggernaut (Jugg) hoort standaard een F350 kap. Deze is wel van ABS dus redelijk zwaar en kwetsbaar als je omrolt.

Succes

Jasper

SCRT, behalve de bak waar de motoren aankomen en bijbehorende tandwielen en natuurlijk de batterijhouders is alles heltzelfde. Waarom ga je niet opzoek naar de losse onderdelen om een bak te maken? Batterijhouders zijn relatief eenvoudig zelf te maken.

Gr

Jasper

Jasper,

Denk dat ik dat ga doen. Zou jij voor mij de onderdelen (exploded view) kunnen/willen scannen?

Leo

Ok, had ik zelf moeten bedenken.

In ieder geval bedankt.

Ik ben erg aan het twijfelen geslagen over wat voor basis ik zal nemen.
Ik heb vele foto's gezien van diverse mt's, die ik geweldig mooi vind. Maar ook van veel high lifts heb ik foto's gezien, en deze zijn ook schitterend te maken met veel alu.
Bijvoorbeeld een Tamiya F350, is erg goed te tunen omdat er veel aluminium onderdelen te verkrijgen zijn. Maar ook een Clod-buster of een Juggernaut trekken nogsteeds erg mijn aandacht..
Het is erg moeilijk..

Hier even een paar foto's die ik met jullie wil delen over hoe ik ze erg mooi omgebouwd vind.
Eerst een paar van wat omgebouwde F350 trucks.
DSC04482.jpg

DSC03996.jpg

YELLOWHIGHLIFT006.jpg

Hier wat mooie omgebouwde clod-busters.
pulling001.jpg

dmz5ts.jpg

Clod%20017.jpg

15104058.jpg

3690946121_29c6069b92_b.jpg

3691741832_97ba4834c1_b.jpg

En hier nog wat mooie omgebouwde juggernaut's.
trucks033.jpg

129290152.jpg

149128149.jpg

Wat is jullie advies?

een mini-inferno :p
oftewel: kies wat je zelf het leukste vindt... mijn persoonlijke keuze zou gaan naar de clodbuster, maar waarom? dunno... tis de mooiste ;)

Back