Zelfde cel stuk bij 2 packs TP 4s2p. Productiefout?

Tadango

Forum veteraan
Mensen ik vraag me iets af. Ik heb 2 packs 4s2p Pro-Lite 2100 gekocht begin deze zomer (naja, juni of juli oid) en nu zakken beiden flink in. Ik de packs meten en ja hoor, 1 cell unbalanced op beide packs... mmh, zelfde groep? Packs open gemaakt en op de zelfde plek in beide packs is 1 cel bol en erg vies. Dit is de bovenste cell onder de kabels. Het lijkt me een beetje te toevallig dat ze beiden door mij gesloopt zijn ;) Kan dit een productie fout zijn? Of kan ik iets fout hebben gedaan. Toen ik de packs kreeg heb ik ze van lange versies omgebouwd naar korte versie PUUR DOOR DE KRIMPOUS TE VERVANGEN! Ik heb dus niets gesoldeerd of veranderd aan de aansluiting. Ik heb de contacten van de lipo's zelfs nooit gezien, zitten ingetaped.

De 2 cellen zijn gewoon opgebold aan de zijkant en er komt zwart spul uit :( Productiefout in de cellen of packs toch?

nope, gebruik ik niet :) Ik controleer ze om de paar vluchten met de hand maar heb nog geen verschillen gezien. Nu naar weer ongeveer 10 vluchten dus 1 cel dood. Van de 2 cellen die parrallel staan is er ook maar 1 stuk (zo te zien, nog niet gedemonteerd). Antwoord van TP was opsturen voor controle.... voor 30 euro heb ik er nieuwe cellen in maar als er echt een groter probleem in zit gaat het me veel meer kosten. Opsturen dan maar, is toch minder mooi weer en ik heb nog genoeg pakketten over.

Back