Zelfgemaakte F22 van triplex

Hallo allemaal..

Hier mijn zelfgemaakte F-22 van triplex. alles wat ik daarvoor heb gebruikt is dit plaatje http://img1.liveinternet.ru/images/attach/b/3/22/735/22735395_f22_schem_01.jpg, een 3mm triplex plaatje van de gamma, en een lijmpistool...

en hier resultaat:

2gu9ou8.png

1z2pnv4.png

ih7caq.png

nmaghx.png

ook nog een filmpje ervan op youtube(dit was gisteravond op het strand):

Hij vliegt super, kan alleen wel een klein beetje meer power gebruiken, maar dat is niet zo'n grote ramp... Moet alleen nog tailerons maken om nog goed te kunnen stunten.
De lengte is 115cm en de breedte is 85cm.. het totale gewicht met accu is 1,2kg..

Verder heb ik dit er allemaal op zitten van hobbyking:
HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
TR_B25A TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller
TGS5x5E TGS Sport 5x5E Precision propeller
ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 30C

+ de DX5i controller

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het zeer gaaf vind! Ik heb al veel ander soort modellen van dit materiaal gemaakt, en het al vaker in mijn handen gehad met de gedachte er een 'foamie' van te maken, maar ik bleef toch twijfelen of de wingloading niet veels te hoog zou worden.

Leuk idee en mooi uitgewerkt, echt een simpel en onverwoestbaar ding voor de bushvliegers onder ons;)

mvg,

Marijn

Lijm van een lijmpistool is snel droog en het is sterk spul. Vind het ook wel makkelijk te gebruiken

Laatst bewerkt:
wat is de spanweidte etc? en kreeg je het zwaartepunt gelijk goed?

stijn

De lengte is 115cm en de breedte is 85cm.. totale gewicht met accu is 1,2kg..

Het zwaartepunt was snel goed te krijgen door de lipo te verplaatsen(en vooraf de montage nog getest)..

Verder heb ik dit er allemaal op zitten van hobbyking:
HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
TR_B25A TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller
TGS5x5E TGS Sport 5x5E Precision propeller
ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 30C

+ de DX5i controller

Bedankt voor deze info (ik dacht dat hij veel kleiner zo zijn), heb je nog iets van tekeningen van de onderdelen of dat niet.
Erg leuk vliegtuig om te zien, en leuk als bouwproject

Hij vliegt super, kan alleen wel een klein beetje meer power gebruiken, maar dat is niet zo'n grote ramp...
Of minder gewicht en dat is met depron 6mm wel te berijken.
Bouwmethode is geheel volgens depron methode maar het is leuk om te zien dat het met triplex ook kan.;)

Back