zenden en ontvangen

• Topicstarter Topicstarter studentDB
  • Startdatum Startdatum
S

studentDB

Guest
hallo,
we zijn bij ons eindwerk bezig met een volledige duikboot waarbij we zo min mogelijk onderdelen willen kopen, 1 van de dingen die moeilijk na te maken zijn zijn de zender en ontvanger, enig idee wat voor frequenties het best zijn voor onderwaterzenden, en hoe we het best moduleren?
grtz

duikboten zou ik gewoon op 40mhz doen, 2.4ghz gaat helemaal niet werken en 27mhz zit allemaal speelgoed op.

hallo

27 mhz is geen probleem
het zend vermogen van speelgoed is zo klein dat het maar een 50 meter max van je weg kan
en die zitten tegenwoordig allemaal op 2.4gh
hoe lager de frequentie hoe beter ze door het water dringt
maar blijf van de 35 af want anders beginnen der hier weer te flippen

groetjes raf

... en 27mhz zit allemaal speelgoed op.
Valt wel mee, de 27 MC is op zich net zo "probleemloos" als de 40 MHz ... maar vind maar eens een goede 4 kanaals zender met ontvanger (dat is toch het minimum wat je nodig hebt voor een duikboot) ...

27 MHz en FM (frequentie gemoduleerd).

Alleen wie levert dit nog nieuw .... ??? 2 kanaals zenders en ontvangers zijn nog wel leverbaar (vaak wel AM gemoduleerd) maar 4 of meer kanaals ... volgens mij levert "niemand" dat meer (behalve dan Horst Becker, maar dat is "maatwerk" met ditto prijzen)

Yep, het is lastig verkrijgbaar. Ik heb een Australische leverancier gevonden die een 27 MHz FM zender/ontvanger combinatie levert. Je zal er dan wel zelf nog het één en ander omheen moeten bouwen om stuursignalen te kunnen geven, die te digitaliseren, in de zender te proppen en aan de andere kant weer uit de ontvanger te peuteren en om te zetten in servosignalen. Theoretisch gezien allemaal niet zo moeilijk, maar je moet het wel effe doen.

Elsema » Radio Data Module 1 Watt 27MHz 27 MHz FM series
Elsema » Receiver Digital Audio Output 5 VDC 27 MHz FM series

Back