Zender 27, 40 mhz of 2.4 ghz, maakt het veel uit???

Ik ben mij, zoals uit andere topics al bleek, aan het orienteren op een RC Nitro buggy/truggy. Nu zie ik echter bij maar weinig modellen vermeld wat voor zender erbij geleverd wordt.
Ik zoek in de prijsrange 250-300 euro. (RTR of KIT)
Zijn dit overwegend 27 mhz exemplaren of kun je dat zo niet stellen?
Is het verschil erg belangrijk? Ik begrijp dat er verschil zit in de storingsgevoeligheid, maar is dat verschil erg groot?

Ik kijk nu met name naar deze modellen:
(omdat ze binnen het budget zijn, en ze 4wd zijn)
Kyosho Inferno MP7.5 sports 3 (mijn voorkeur ivm 1:8 )
Kyosho DBX
Kyosho DST

Iemand enig idee wat voor zenders die hebben?
Via google en de zoekfunctie hier kom ik er nog niet achter, maar misschien ben ikd aar niet zo handig mee...

Een 2.4 ghz zender scheelt echt heel veel, je hebt geen storing en je hoeft niet te kijken of er iemand anders op jou frequentie zit omdat een 2.4 ghz zelf een vrij kanaal zoekt.

Zover ik weet levert HongNor de Ultra lx1 buggy met een 2.4 ghz zender.

Een keuze tussen 2.4 ghz en 27 mhz zou ik zeker voor de 2.4 gaan.

Maar hoeveel komt storing voor op 27 mhz?
Is dat zeer frequent? Levert het vrijwel altijd problemen op? of alleen als een ander in de buurt ook met iets op 27 mhz bezig is.

Als ik een verlaten veld op zoek is dat risico toch vrij klein, of zie ik het verkeerd?

Kijk , ik zou graag 2.4 ghz hebben, maar daar hangt ook een rpijskaartje aan...

Hoe zoek ik uit wat het bereik is van de zender?
Zijn er richtlijnen te geven voor de verschillende zenders, 27, 40 mhz en 2.4 ghz? Of hangt dat echt van de totale set af?

Johan

Een 2.4 ghz zender scheelt echt heel veel, je hebt geen storing

Dit is niet waar. Je zit met een draadloze verbinding welke altijd gestoord kan worden, alleen de digitale techniek erachter zorgt ervoor dat je het niet of minder merkt.

het bereik met 2.4 is ook veel en veel meer ( ligt er ook aan welke zender je hebt )
eigenlijk zo veel dat je de auto niet meer ziet en dan alsnog bereik hebt
ik had dit getest op het strand... probeerde de auto uit bereik te krijgen op een veilige manier maar het is niet gelukt om hem uit z'n bereik te krijgen. ik stopte bij ongeveer 800 meter omdat je dan je auto al bijna niet meer ziet

uit ervaring met mijn 27 mhz minder als 100 meter en kreeg altijd storing als ik door de straat reed langs een bepaald huis met 2.4 ghz gebeurt dat niet meer bij dat huis

eigenlijk sinds ik mijn 2.4 heb. heb ik nooit meer een storing gehad

Hou er rekening mee dat 27 Mhz AM ook veel gebruikt wordt in speelgoed modellen, dus als je in de buurt van een woonwijk rijdt op 27 Mhz dan heb je veel sneller storing. Terwijl je op een circuit wellicht helemaal nergens last van hebt.

Verder is 40 Mhz FM net zo goed of slecht als 2,4 Ghz...storingen sporadisch, waarbij als je wedstrijden gaat rijden of met een groepje rijders 2,4 Ghz vaak handiger is omdat de set zelf een vrije frequentie zoekt.

Ik ben mij, zoals uit andere topics al bleek, aan het orienteren op een RC Nitro buggy/truggy. Nu zie ik echter bij maar weinig modellen vermeld wat voor zender erbij geleverd wordt.
Ik zoek in de prijsrange 250-300 euro. (RTR of KIT)
Zijn dit overwegend 27 mhz exemplaren of kun je dat zo niet stellen?
Is het verschil erg belangrijk? Ik begrijp dat er verschil zit in de storingsgevoeligheid, maar is dat verschil erg groot?

Ik kijk nu met name naar deze modellen:
(omdat ze binnen het budget zijn, en ze 4wd zijn)
Kyosho Inferno MP7.5 sports 3 (mijn voorkeur ivm 1:8 )
Kyosho DBX
Kyosho DST

Iemand enig idee wat voor zenders die hebben?
Via google en de zoekfunctie hier kom ik er nog niet achter, maar misschien ben ikd aar niet zo handig mee...

hebben allebei 27 mHz

Back