Zender aan laten staan akku helemaal leeg en nu?

Zoals hierboven staat is de zo goed als nieuwe akku helemaal leeg en als ik hem oplaad met mijn Schulze 330d geeft hij na 1 mAh. vulling al full aan, wat nu!

laad ehm effe langzaam op gedeeltelijk,totdat ze weer op spanning zijn.En hang ehm daarna weer aan je lader.

Ik heb dit ook wel vaker gehad,maar dan met de ontvanger accu,dat vinden ze niet zo leuk,beter word e er in ieder geval niet van,helaas...

Als je een "niet" automaat lader hebt, de accu uurtje daar aan hangen met 50-100mAh laadstroom, en dan weer op de Schulze ....
Dit help vaak om weer wat leven in de accu te krijgen .....

probeer eens op 300-800 mAH te laden en een paar keer aan zetten. Het kan zijn dat hij op den duur weer oppakt.

Hoe lang heeft hij aangestaan? Kan je op de schulze een aantal cellen instellen?

Hij heeft de hele nacht aangestaan, je moet wel het aantal cellen in kunnen stellen alleen moet ik dat nog even uitzoeken!

ja das wel belangrijk,als bij mij robitronic overloader het aanal cellen verkeerd is ingesteld,dan begint ie ook gelijk te piepen,dat de spanning nie klopt.Dus stel dit zeker goed in,anders dan kan ie echt niet goed laden...

Doordat de spanning zo laag ik kan hij misschien maar 4 cellen zien en zodra hij gaat laden stijgt de spanning zo snel dat hij afslaat omdat de spanning per cel te hoog is. Dan zou hij naar een paar keer opnieuw aanzetten de cellen wel goed moeten zien......

Tadango zei:
probeer eens op 300-800 mAH te laden en een paar keer aan zetten. Het kan zijn dat hij op den duur weer oppakt...
Is 300-800mA niet een tikkie veel Herman? Ik zou laden met een tiende van de capaciteit.

ron van sommeren zei:
Tadango zei:
probeer eens op 300-800 mAH te laden en een paar keer aan zetten. Het kan zijn dat hij op den duur weer oppakt...
Is 300-800mA niet een tikkie veel Herman? Ik zou laden met een tiende van de capaciteit.
Nee, juist niet. Accu's krijg je het beste op kracht door iets sneller te laden. 1/10C werkt zelfs bij sommige cellen helemaal niet, dan slaat hij steeds af. Cellen die "mishandeld" of oud zijn laden juist een stuk beter met 1/3-1/2C en houden ook langer hun spanning.

Back