zender aansluiten op pc ?

• Topicstarter Topicstarter roy844
  • Startdatum Startdatum
R

roy844

Guest
hoi ,

ik heb een robbe electro helicopter gekocht. nu zag ik dat de zender een aansluiting heeft voor de pc. maar weet iemand waar ik de kabel kan kopen om hem op de pc aan te sluiten ?

img0915vm3.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/102/img0915vm3.jpg

mvg roy,

srry dit is ook wel handig om erbij te vermelden.
de zender kwam bij een lama 450 alu. de zender heeft de naam
XH-4
FM 40 MHz

maar ik kan niks vinden op internet onder deze naam. Is er mischien een usb interface voor die de singalen ontvangt ?

Volgens mij kun je er gewoon een usb kabel bij kopen met zo een aansluiting?.

misschien moet je de zender meenemen naar de elektronica winkel en laten kijken of ze die hebben, en volgens mij zijn er ook nog wel van die pas stukjes voor te krijgen ;)

ik zou zeggen ga naar een elektronica winkel toe en kijken of ze die kabel hebben

Volgens mij moet je het volgende kabeltje hebben de "E-Sky Simulator Cable(USB port)" bestelnr: EK2-0900A ca. € 7.-- (tot € 15,--) bij diverse Nederlandse en buitenlandse (online) winkels te koop ...

Laatst bewerkt:
ik heb het kabeltje binnen alleen krijg hem niet werkend waarschijnlijk omdat dit een 6 kanaals is ? is er dan geen mogenlijkheid om deze 6 kanaals met de simulator kabel aan te sluiten ?

mvg roy,

imag0118tl0.jpg

Beste Roy,

Het zou met een 6 kanaals zender gewoon moeten werken. Wordt de USB adapter wel herkent in windows? Kun je daar een calibratie uitvoeren? Waarschijnlijk zijn alleen de kanalen van de sticks te gebruiken, maar voor de sim is dat voldoende.

als ik alleen de usb kabel erin doe zonder zender dan vind die ook al een game controller genaamd ppm->. als ik vervolgens mijn zender inpug en hem probeer te kalibreren reageerd die gewoon niet.

Zit de stekker goed in je zender? Staat de zender aan of uit? Deze plugjes hebben snel last van verbogen contacten. Zitten ze bij jou nog goed recht?

ja alles is goed en recht en net nieuw en het zit er goed in er staat bij vermeld dat die voor 4 kanaals is mischien is deze kabel gewoon niet geschikt. heb de zender aan en uit gehad werkt allebei niet lijkt mij dat die aan moet :p

ik woon in veenendaal maar ik ben bang dat die met de juiste zender het wel doet :S mischien weet iemand een kabel die wel geschikt is voor deze zender

hallo, ik heb zelf een fms met kabel en transmitter, hoe sluit ik hem aan op de pc?
als ik hem aansluit zegt de pc: stekker aangesloten. hoe zorg ik dat ik de transmitter voor fms kan gebruiken? nu gebruik ik gewoon mijn toetsenbord maar daar leer ik ook niet egt iets van. Het lijkt net de pc de transmitter niet herkent ofzo.
kan iemand mij helpen?

Back