zender accu laden

Hallo,

heb voor mijn dx7s een gens ace lipo besteld en toen ik hem wilde laden over de ballance port. reageerde de lader voor de "cellcheck" dat er een "connection break" is omdat de banana pluggen niet aangesloten zitten... logisch ook maar kost dit me nou een lader of moet ik even een kabeltje fixxen met een accu stekker van de dx7s en banana's?

Ik laad mijn dx7 via de "banana" output van mijn iMax b6 charger. Niet via de balance port. Er was een kabeltje bij m'n lader met zo'n fiche voor de zender bij.
jy9e2eme.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
de dx7s heeft een ingebouwde lipo lader, dus als je de meegeleverde adapter gebruikt dan word de lipo netjes opgeladen zonder dat je deze uit de zender moet halen.
ik laad mijn dx7s altijd op deze manier. (staat ook in de handleiding beschreven)

mvg Xavier

een lipo lader aansluiten op jou ingang van jou dx7s zal, ofwel jou lader, ofwel jou interne lader in jou dx7s kapot doen laten gaan. dus zeker niet doen!

Ah! Ik heb de 7 zonder S. Ouder model. Er zat geen adapter bij trouwens.

Laatst bewerkt door een moderator:
oké, dus dan hoef ik ook niet te laden via dat ballance kabeltje? ik heb die gens ace lipo erbij gekocht hè die zat er niet bij!

oké heb even de manual erbij gepakt.. overheen gelezen want ik dacht het niet nodig te hebben.. Dank u wel Reivax72

inderdaad,

je kan de zender gewoon laden met de lader die bij de zender zit, de balanceerstekker heb je niet nodig.
let wel op dat je de zender instelt op lipo.

succes!

Back