Zender advies gevraagd

L.S.

Ik heb problemen met het zoeken naar een goede zender met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

1 extra kanaal met schuif is gewenst. Heb nl. een GY401 besteld. Die is vanaf de zender instelbaar.

Wie weet wat een goede zender is.

BvD

Wiebe,

Wat wil je allemaal gaan besturen? Blijft het bij electroheli's of verwacht je in de toekomst ook brandstofmodellen te gaan vliegen? Heb je een voorkeur voor hand- of pultzender? Andere, mogelijk lompe, vraag: wat voor budget heb je voor je zender gereserveerd?

Met wat meer info kunnen we beter antwoord op je vraag proberen te geven.

Groet, vincent

Een even belangrijke vraag: bij welke vereniging ga je vliegen en welke zenders zijn er daar in gebruik?
Niet, dat je per sé achter de meute aan moet gaan lopen, maar het is altijd handig als er op de vereniging dezelfde zenders aanwezig zijn. Zeker bij een computerzender (die het met een GY401 aan boord al snel zal worden).

winkje zei:
Met wat meer info kunnen we beter antwoord op je vraag proberen te geven.

Groet, vincent

Ik probeer meer info te geven.

Nu heb ik een Trex XL. Nu is het electro. Blijft voorlopig zo. Heb iets teveel projectjes lopen (nog een serpent 705 opbouwen en een zeilboot).

Graag wil ik vliegen met een handzender. Tevens zeilbootje besturen.

De prijs range wil ik op 200 euro zetten.

Voor als nog ben ik geen lid van een vliegvereniging. Mocht dit in de toekomst wel het geval worden, dan wordt het een vereniging in Almere.

Mijn voorkeur ging uit naar de nieuwe MX 12 van Graupner. Maar ik kom er niet uit of ik de GY401 kan afstellen met deze zender.

Bedankt voor de interesse

PS. zender hoeft niet nieuw te zijn...

De MX-12 is een uitstekende budget computerzender waar je voorlopig prima mee uit de voeten kan...
Wil je meer mogelijkheden dan je nu vraagt kom je al gauw in een prijsklasse hoger uit,

Peter

Maar heeft die mx12 dan een apart schuifkanaal?
Ik dacht dat dat ding 6 kanalen had, en 4 daarvan proportioneel. En die overige 2 kanalen vol aan of vol uit konden..

Anders misschien een tweedehands fx18?
Gr Linh

FX-18 met wat schakelaren en een shuif kan je alles mee, je hebt het allen niet nodig. De FX-18 heeft ook een gyro programma ;)

OK....

Vooraf: ik ben een Futaba fan..... andere merken zijn zeker ( net zo ) goed maar ik heb er geen ervaringen mee..... kan je d'r dan ook niets over vertellen.

Ik zou een FF7 voorstellen. De FF7 is het 'kleine' broertje van de veelgebruikte FF9 en heeft bijna gelijkwaardige functionaliteit. Bijzonder makkelijk te programmeren.

Deze zender is nagenoeg even duur als een FX-18 maar heeft het voordeel dat alle uitbreidingen als schakelaars en schuiven al zijn aangebracht en dat de zender meer mogelijkheden biedt ( denk o.a. aan 5 punts-curves ipv 3 punten zoals bij de Fx-18 ). De FF7 is ook meer een handzender dan de FX-18. Als zenderset ligt de prijs van een FF7 boven je budget. Mogelijk dat je een losse zender kunt vinden of anders de servo's en ontvanger kunt verkopen uit de zenderset zodat je toch binnen het budget kunt blijven. Ik ga hierbij uit van een aanschaf van een nieuwe zender.... in de 2e hands markt vind je het mogelijk goedkoper.

:!: Punt van aandacht: je geeft aan ook een zeilboot ( lees een 'niet vliegend model' ) te willen gaan besturen met deze zender. Realiseer je wel dat vliegende modellen veelal op 35Mhz zitten waar het overige van 40Mhz of 27Mhz gebruik moet maken...... en helaas heeft de FF7 net als de FX-18 geen losse HF modules. Officieel gaat dit dus moeilijk lukken!

Meer info over de FF7: http://www.futaba-rc.com/radios/futj69.html

Groet, vincent

waar het overige van 40Mhz of 27Mhz gebruik moet maken

Het moeten is al jaren geleden afgeschaft, je kan dus zelf kiezen of je 35 of 40 gaat vliegen. Het is wel aan te raden om 35 voor vliegen te houden.

Ik heb tot voor kort alleen maar op 40Mhz gevlogen, voordeel had nooit kanaal conflict op de club. Nadeel is gekomen toen de 40Mhz voor de babyfoon werd vrijgegeven en er meer en meer 40Mhz Speelgoed rommel op de markt kwam. Voor Land en water niet zo'n probleem maar voor in de lucht werd het mij te gek.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik ga een topic in 'te koop gevraagd' zetten voor een FX18 of een FF7.

Bootje varen is puur voor de fun. Heli is het hoofddoel van deze zender.

Back